سه‌شنبه 1 آگوست 2017 - 0:46
طبق دستور رییس‌جمهور انجام می‌شود

تکمیل طرح‌های مسکن مهر تا پایان امسال

بخش عمده مشکلات مسکن مهر، مربوط به طرح هایی است که توسط تعاونی‌ها و به خصوص در حوزه مشاغل آزاد اجرا شده است.

تکمیل طرح‌های مسکن مهر تا پایان امسال

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: طرح‌های مسکن مهر در سراسر کشور مطابق دستور رییس‌جمهوری، تا پایان سال جاری تکمیل و بر اساس اولویت به متقاضیان واگذار خواهد شد.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی در فرمانداری شهرستان آستارا اظهار داشت: بخش عمده مشکلات ما در مسکن مهر، مربوط به طرح هایی است که توسط تعاونی‌ها و به خصوص در حوزه مشاغل آزاد اجرا شده است.

وی بیان کرد: در طرح هایی که بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه احداث می شود، با مشکلات کمتری مواجه هستیم و مشکلات تعاونی ها را در استان ها دسته بندی کرده ایم و درباره حدود ۵۰ هزار واحد مشکل دار، در روزهای آینده تصمیمات نهایی اتخاذ خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر ادامه داد: وجود مشکل در احداث ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر دور از انتظار نیست اما عزم دولت، برطرف کردن مشکلات و تسریع اجرای طرح هاست.

مهرآبادی با اشاره به اینکه رسیدگی به تخلفات مسکن مهر از طریق دستگاه قضایی پیگیری می شود، تصریح کرد: تحویل زمین برای ساخت، پیگیری تسهیلات بانکی و افزایش وام از ۲۰۰ به ۴۰۰ میلیون ریال توسط وزارت راه و شهرسازی طی ۲ سال گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ واحد مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در آستارا آماده واگذاری است، اظهار کرد: باید کارگروه پیگیری مشکلات مسکن مهر این شهرستان تشکیل شود تا در کنار هیات تسویه، متقاضیان واقعی شناسایی شده و واحدهای خود را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی آمادگی کمک مالی برای تکمیل مسکن مهر را دارد، خاطرنشان کرد: تا پایان مهرماه طرح های مسکن مهر استان اردبیل خاتمه می یابد و ۲ روز دیگر جشن اختتامیه طرح های مسکن مهر در استان یزد برگزار خواهد شد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: همزمان با پیگیری های قضایی متخلفان مسکن مهر آستارا، باید پیشرفت فیزیکی واحدهای آنها نیز پیگیری شود.

محمدرضا داوودی با اشاره به اینکه برای پیگیری مسائل مسکن مهر آستارا پس از انحلال تعاونی ها، هیات تسویه تشکیل شد، افزود: بررسی مسائل مالی، احصای اعضای تعاونی ها، پیگیری نتایج حسابرسی و برگزاری مجمع سالیانه از وظایف این هیات است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ متقاضی مازاد بر طرح ۹۰۰ واحدی مسکن مهر آستارا وجود دارد، اضافه کرد: باید این موضوع به صورت جدی از طریق محاکم قضایی پیگیری شود.

داوودی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هر کسب و کاری می تواند به عنوان وزارت میان بخشی، ورود و به تشکیل تعاونی اقدام کند و وظیفه وزراتخانه تنظیم ارکان تعاونی است و در پیگیری جزئیات تخصصی آن دخالت نمی کند.

مجتمع ۹۰۰ واحدی مسکن مهر آستارا در زمینی به مساحت ۳٫۲ هکتار، در ۹ بلوک ۱۰ و ۱۱ طبقه با زیربنای هر واحد ۹۰، ۸۴ و ۷۰ متر مربع در حال تکمیل است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1494
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)