جمعه 26 می 2017 - 1:21

پایان حفاری بلندترین تونل انتقال آب در کشور

این پروژه با همکاری یک شرکت چینی و با استفاده از خط اعتباری بین دو کشور اجرا شد و برای ساخت این نیروگاه دو سند اعتباری گشایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب‌نیرو از پایان حفاری بلندترین تونل انتقال آب در کشور خبر داد.

به گزارش نگاه اقتصادی، سید محمدرضا رضازاده در مراسم افتتاح نیروگاه رودبار اظهار کرد: امسال عملیات اجرایی سد بختیاری در لرستان آغاز می‎شود.

وی با اشاره به سد رودبار تصریح کرد: این پروژه با همکاری یک شرکت چینی و با استفاده از خط اعتباری بین دو کشور اجرا شد و برای ساخت این نیروگاه دو سند اعتباری گشایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب نیرو خاطرنشان کرد: یکی از این سندها ۲۸۰ میلیون یورو و دیگری ۹۵ میلیون یورو بوده است و براساس جدولی که به تصویب شورای اقتصاد رسیده باید اقساط این سندهای اعتباری را بازپرداخت کنیم.

رضازاده اظهار کرد: در طول دوره بهره ‎ برداری باید هشت قسط را پرداخت می کردیم که تاکنون هفت قسط پرداخت شده است و در زمان بهره برداری نیز باید ۴قسط را پرداخت می‏‎کردیم که این اقساط سر رسید شده اند که هر کدام مبلغ ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیارد است و هنوز نتوانستیم پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه باید سیاست گذاری شود که درآمد برق صرف بازپرداخت اقساط شود، گفت: همچنین طرح تلمبه ذخیره‌ای سد رودبار هم که وزارت نیرو اعلام نیاز کرده و این پروژه به صورت جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب نیرو افزود: علی رغم شرایط سخت مالی سال گذشته ما پایان حفاری بلندترین تونل انتقال آب به طول ۴۹ کیلومتر را در کشور جشن گرفتیم و این نتیجه همت بلند نیروهای مومن و متخصص کشور است.

بنا بر گزارش ایسنا، رضازاده از آبگیری سد و نیروگاه سرد دشت در روزهای آینده خبر داد و گفت: طی روزهای آینده شروع رسمی آن را انجام خواهیم داد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=161
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)