یکشنبه 30 جولای 2017 - 14:55

ارزیابی شرکت‌های واگذارشده دارای سهام کنترلی در چارچوب اصل ۴۴

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: درصد سهام متعلق به دولت در این شرکت‌ها متنوع است و سه نوع تقسیم بندی وجود دارد.

رییس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: ارزیابان شرکت‌های واگذار شده دارای سهام کنترلی در چارچوب اصل ۴۴ تا سال ۱۳۹۲ بررسی شده‌اند.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از واحد مرکزی خبر، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در همایش ارزیابی عملکرد خصوصی سازی در اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، با بیان اینکه دولت در شرکت‌ها سهام مختلفی دارد، گفت: درصد سهام متعلق به دولت در این شرکت‌ها متنوع است و سه نوع تقسیم بندی وجود دارد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: بخشی از سهام به صورت خرد یا غیرمدیریتی است که دارنده آن به دلیل سهام کمتر از ۱۷ درصد در هیات مدیره عضوی نخواهد داشت و در عین حال بخش دیگری از سهام که ۱۷ تا ۵۰ درصد است را به عنوان سهام مدیریتی می‌شناسیم که دارنده آن دو عضو در هیات مدیره خواهد داشت.

وی به سهام بالاتر از ۵۰ درصد اشاره کرد و افزود: در این بخش اکثر اعضای هیات مدیره و مدیرعامل از سوی دارنده سهام کنترلی قابل تعیین است و ما از ارزیابان خواستیم که شرکت‌های دارای سهام کنترلی واگذار شده تا سال ۹۲ را بررسی و نتایج آن را در این همایش ارائه دهند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی همچنین به ارزیابی شرکت‌های واگذار شده پس از سه سال اشاره کرد و افزود:از آنجایی که زمان واگذاری‌ها از دولت یازدهم تاکنون هنوز سه سال نشده ارزیابی شرکت‌های واگذار شده تا سال ۹۲ را انجام دادیم.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1611
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)