چهارشنبه 2 آگوست 2017 - 17:21
با هدف پاسخگویی به مشکلات فعالان اقتصادی انجام شد:

امضای تفاهم‌نامه بین سازمان بنادر و کانون سردفتران

به کمک این تفاهم‌نامه، مشکلات مربوط به جامع و کامل نبودن وکالت‌نامه‌های قبلی و عدم مطابقت آن‌ها با قوانین و مقررات مناطق ویژه اقتصادی برطرف می‌شود.

تفاهم‌نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با کانون سردفتران و دفتریاران با هدف رفع مشکلات تنظیم وکالت‌نامه فعالان اقتصادی و ذی‌نفعان بندری امضا شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، با اجرای این تفاهم‌نامه که به امضای معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و نایب‌رییس کانون سردفترداران و دفتر یاران رسیده است، مشکلات فعلی فعالان اقتصادی از حیث جامع و کامل نبودن وکالت‌نامه‌های قبلی و عدم مطابقت آن‌ها با قوانین و مقررات مناطق ویژه اقتصادی برطرف می‌شود.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر در این باره گفت: این تفاهم‌نامه به منظور تسهیل و تسریع فعالیت‌ها در مناطق بندری و پاسخگویی به مشکلات فعالان اقتصادی و ذی‌نفعان بندری و شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی (فورواردری) منعقد شد.

جلیل اسلامی افزود: برای تنظیم این تفاهم‌نامه کمیته تخصصی متشکل از ادارات کل مناطق ویژه و سرمایه گذاری، حقوقی سازمان و نمایندگان کانون سردفتران و دفتریاران به بررسی مشکلات فعالان اقتصادی و ذینفعان بندری پرداخته اند که نتیجه آن تنظیم وکالتنامه های خاص مناطق بندری برای رفع موانع حقوقی موجود و یکپارچه‌سازی آن شد.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد رویه واحد در تنظیم وکالتنامه های خاص مناطق بندری توسط دفاتر اسناد رسمی کشور، این مهم با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی و کانون سردفتران و دفتریاران تدوین و فرم الگوی وکالتنامه های مذکور نهایی شده است و در کلیه دفاتر اسناد رسمی کشور اجرایی خواهد شد.

اسلامی اضافه کرد : با اجرای این تفاهم نامه، مشکلات فعلی مراجعان و فعالان اقتصادی به لحاظ جامع و کامل نبودن وکالتنامه های قبلی و عدم مطابقت آن با قوانین و مقررات مناطق ویژه اقتصادی مرتفع می گردد.

* تنظیم وکالت نامه های خاص مناطق بندری توسط دفاتر اسناد رسمی

نایب‌رییس کانون سردفترداران در حاشیه مراسم امضای این تفاهم نامه، با اشاره به این‌که این کانون وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و ناظر بر تنظیم اسناد رسمی در دفاتر رسمی سراسر کشور است، گفت : دفتر اسناد رسمی با ۷۳۰۰ دفترخانه، از توسعه مناسب جغرافیایی و پراکندگی در شهرها و شهرستان به ویژه شهرهای بندری برخوردار است.

محمد عظیمیان با بیان این‌که دفاتر این کانون با تنظیم وکالت نامه های مربوط به ترخیص کالا در شهرهای بندری و مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری، کمک شایانی به جلوگیری از ترددهای بی رویه در این مناطق می کند و باعث تکریم ارباب رجوع می شود، گفت : دفاتر اسناد رسمی سابقه همکاری دست کم ۵۰ ساله در اجرای قوانین دریایی و آیین نامه ثبت و نقل و انتقال کشتی ها، با سازمان بنادر دارد.

عظیمیان امضای این تفاهم‌نامه را اولین گام در جهت ایجاد تسهیلات برای متقاضیان تنظیم سند مخاطب سازمان بنادر و دریانوردی دانست و افزود: فعالان اقتصادی به لحاظ فنی بودن موضوع تنظیم سند بعضاً درخواست های متعددی از تفاهم‌نامه تنظیم شده دارند که امکان دارد سازمان مخاطب عملیات حقوقی دیگری را مد نظر داشته باشد؛ لذا به منظور یکسان‌سازی خواسته‌های حقوقی و تسهیل امر فعال اقتصادی، عبارات لازم حقوقی به صورت کامل در این وکالت‌‌نامه‌ها درج و فعال اقتصادی با طیب خاطر پس از امضای اسناد از کامل بودن وکالت‌نامه مطمئن خواهد شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1653
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)