- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

بانک صادرات؛ برترین بانک کشور از نظر تسهیلات اعطایی

تسهیلات اعطایی بانک صادرات ایران در پایان اسفند ١٣٩۵ معادل ۳۶٫۶ درصد رشد نسبت به پایان سال قبل داشته که از این نظر سرآمد نظام بانکی بحساب می آید.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی بانک صادرات ایران، مانده تسهیلات اعطایی این بانک تا پایان سال ١٣٩۵ بالغ بر ۶۵٠ هزار میلیارد ریال بوده که این میزان تسهیلات اعطایی نسبت به پایان سال قبل (اسفند ١٣٩۴) معادل ۳۶٫۶ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، بانک صادرات ایران در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ضرورت تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین همسو با سیاست‌های حمایت از تولید و اشتغال‌زایی دولت محترم، طی سال ١٣٩۵ با پرداخت ١٧۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات، اهتمام ویژه ای را در زمینه اعطای تسهیلات به بخشهای اقتصادی، عمرانی و صنعتی کشور معمول داشته و توانسته عملکرد موفقی را طی سال ١٣٩۵ در زمینه اعطای تسهیلات رقم زده و رتبه نخست را در زمینه اعطای تسهیلات در بین سایر بانکهای کشور با رشد ۳۶٫۶ درصد کسب کند.

لازم به ذکر است بانک صادرات ایران اخیراً از سوی کارگروه اقتصاد مقاومتی که به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار می شود، بدلیل رتبه برتر در زمینه پرداخت تسهیلات طی سال ١٣٩۵، به‌عنوان برترین بانک کشور معرفی و از مدیرعامل این بانک تقدیر بعمل آمده است.