- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

محدودیت‌های ترافیکی تهران برای مراسم تحلیف امروز

برگزاری مراسم امروز (شنبه) تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با محدودیت‌های تردد در سطح شهر تهران همراه خواهد بود، این در حالیست که با اعلام تعطیلی رسمی دستگاه‌های دولتی و عمومی، نهادهای خدماتی همچون اورژانس، مراکز درمانی، امدادی و همچنین شهرداری به منظور ارائه خدمات به شهروندان تسهیلاتی در نظر گرفته‌ و در آماده‌باش هستند.

به گزارش نگاه اقتصادی، محدودیت‌های ترافیکی، ساعات کاری داروخانه‌های هلال احمر، تمهیدات اورژانس و … در ادامه می‌آید که مشروح آن را می‌خوانید:

* آغاز محدودیت‌های ترافیکی روز شنبه از ساعت ۱۴/ محدوده طرح زوج و فرد و ترافیک پابرجاست

سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تهران در تشریح جزئیات طرح ترافیک ویژه مراسم تحلیف اظهار کرد: از ساعت ۱۴ روز شنبه در محور غرب به شرق خیابان جمهوری از تقاطع استانبول محدودیت ایجاد خواهد شد و مسیر جایگزین فردوسی به شمال و خیابان انقلاب خواهد بود.

وی با بیان اینکه از ساعت ۱۴ روز شنبه در خیابان مجاهدین از تقاطع خیابان ایران به غرب نیز محدودیت تردد ایجاد خواهد شد، عنوان کرد: مسیر جایگزین خیابان زرین‌خامه خواهد بود. همچنین از همین ساعت مسیر شمال به جنوب خیابان ابن سینا در تقاطع فخر آباد نیز دارای محدودیت تردد خواهد بود و مسیر جایگزین آن خیابان شهید مشکی است. در مسیر جنوب به شمال خیابان دیالمه در خیابان امیرکبیر نیز محدودیت تردد ایجاد خواهد شد و مسیر جایگزین خیابان امیرکبیر به سمت غرب خواهد بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بابیان اینکه تمامی معابر منتهی به خیابان دیالمه و آجانلو از مسیر شرق به غرب از ساعت ۱۴ روز شنبه مسدود خواهد شد، گفت: تردد هر گونه خودرو و موتورسیکلت از ساعت ۱۴ در مسیر های اعلام شده ممنوع است.

وی همچنین با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده نیز در اطراف محل سالن اجلاس سران در ولنجک گفت:‌ از ساعت ۲۰:۳۰ روز شنبه مسیر جنوب به شمال خیابان یمن مسدود شده و و مسیر جایگزین بزرگراه چمران به سمت غرب و خیابان کچویی خواهد بود. همچنین مسیر غرب به شرق خیابان رشید الدین فضل الله از ابتدای خیابان جدید الاحداث در غرب پارکینگ طبقاتی نمایشگاه بین‌المللی نیز مسدود شده و مسیر جایگزین چمران و کچویی خواهد بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین درباره اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در تهران در روز شنبه اظهارکرد:‌طرح ترافیک و زوج و فرد در روز شنبه در تهران همچون دیگر روزهای سال اجرا می‌شود.

* عدم پذیرش مسافر مترو بهارستان از ساعت ۱۴ تا ۲۰ روز شنبه

احسان مقدم، مدیرارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: به منظور تامین امنیت و نظم مراسم تحلیف، ایستگاه مترو بهارستان در روز شنبه (۱۴ مرداد) از ساعت ۱۴ تا ۲۰ پذیرش مسافر ندارد.

وی عنوان کرد: در این روز سایر ایستگاه‌های مترو طبق برنامه به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

* تمهیدات اورژانس تهران برای تحلیف

اسماعیل فراهانی با تشریح تمهیدات اورژانس تهران برای برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در روز شنبه اظهار کرد: آمبولانس‌های اورژانس تهران در فرودگاه‌های امام خمینی و مهرآباد و همچنین مسیرهای منتهی به هتل‌های مهمانان خارجی مستقر شده‌اند. استقرار تیم‌های اورژانس از امروز آغاز شده و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

معاون فنی و عملیات اورژانس تهران اضافه کرد: ناوگان آمبولانسی اورژانس تهران متشکل از موتورلانس، اتوبوس آمبولانس، آمبولانس و بالگرد اورژانس هوایی در روز شنبه در محل مجلس شورای اسلامی که مراسم تحلیف ریاست جمهوری برگزار می‌شود، استقرار می‌یابند. همچنین پوشش و استقرار آمبولانس در محل سالن اجلاس سران در روز شنبه در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: با معاونین درمان سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی به منظور آماده باش بیمارستان‌ها در طول برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری، هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز اورژانس تهران، فراهانی با اشاره به میزان استفاده از امکانات اورژانس برای روز برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری عنوان کرد: در مجموع مرکز اورژانس تهران با به کارگیری یک فروند بالگرد،‌ چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس،‌ ۱۰ دستگاه موتورلانس، ۴۰ دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه خودروی فرماندهی، آماده پوشش امدادی و درمانی شده و این تمهیدات از امروز برای مراسم تنفیذ ریاست جمهوری آغاز شد و تا پایان مراسم تحلیف که در روز شنبه برگزار می‌شود، ادامه دارد.

* ساعت کاری داروخانه‌های هلال احمر تهران در روز شنبه

جمعیت هلال احمر نیز ساعت کاری داروخانه‌های هلال احمر شهر تهران در روز برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور را اعلام کرد که بر این اساس در روز شنبه، ساعت کاری داروخانه‌ مرکزی هلال‌احمر ۷:۳۰ تا ۱۹ ، داروخانه‌ فوق‌تخصصی (تک‌نسخه‌ای) ۷:۳۰ تا ۱۴ و داروخانه هلال‌احمر در تهرانپارس از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳ خواهد بود.