شنبه 5 آگوست 2017 - 19:12

تولید و اشتغال جوانان مهم‌ترین دغدغه دولت دوازدهم

رییس‌جمهور در کنفرانس خبری پس از مراسم تحلیف گفت: امیدوارم در پایان دولت دوازدهم شاهد پایان فقر مطلق و کاهش نابرابری‌ها در جامعه باشیم.

تولید و اشتغال جوانان مهم‌ترین دغدغه دولت دوازدهم

رییس‌جمهور عصر شنبه پس از مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در نشست خبری مشترک با آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه و دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: ما باید از ملت ایران به خاطر حضورشان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت تشکر کنیم.

به گزارش نگاه اقتصادی، حسن روحانی با قدردانی از رهبر معظم انقلاب به خاطر تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوره دوازدهم و حمایت های ایشان از دولت یازدهم در ۴ سال گذشته ، گفت: آرای مردم، راه را برای فعالیت دولت دوازدهم هموار کرد و امروز خوشحالم که به عرض ملت بزرگ‌مان برسانم که ما توانستیم در طول ۴ سال گذشته به بخش بزرگی از وعده‌هایی که در آغاز دوره یازدهم به مردم داده بودیم، در زمینه های گوناگون از جمله روابط و سیاست خارجی، خارج کردن کشور از تحریم و قطعنامه‌های شورای امنیت، جامه عمل بپوشانیم.

روحانی تصریح کرد: پیش از دولت یازدهم ما در تحریم شورای امنیت و سازمان ملل بودیم، اما امروز تحریم شورای امنیتی نداریم، گر چه تحریم‌هایی وجود دارد و باید با آن مقابله کنیم.

رییس‌جمهور افزود: امروز ارتباط ما با کشورهای جهان، در سطح مطلوبتر و بهتری قرار دارد و زمینه برای رشد و فعالیت اقتصادی مردم آماده‌تر شده و شاهد یک ثبات اقتصادی در کشور بودیم.

روحانی خاطرنشان کرد: در طول ۴ سال گذشته در زمینه مسایل اجتماعی، شاهد بیمه همگانی، کاهش مخارج درمانی بیماران و همچنین خودکفایی‌هایی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، نفت و گاز بوده ایم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز دیگر ایران وارد کننده گازوییل، بنزین و گندم نیست، ادامه داد: در زمینه حمل و نقل و ایجاد راههای ارتباطی در استان های کشور و حتی به کشورهای مجاور، امروز شرایط بهتری داریم و امیدواریم در دولت دوازدهم هم بتوانیم وعده‌هایی که به مردم دادیم مخصوصاً در زمینه معیشت و رشد اقتصادی را اجرایی و عملیاتی کنیم.

روحانی تولید و اشتغال جوانان را مهم ترین دغدغه دولت عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم در پایان ۴ سال دولت دوازدهم شاهد پایان یافتن فقر مطلق و کاهش نابرابری‌ها در جامعه باشیم و سند حقوق شهروندی را به اجرا برسانیم تا مردم حقوقی که در قانون اساسی و در قوانین موضوعه کشور برای آنها مقرر شده را بیشتر احساس کرده و حس کنند که شرایط بهتری در زندگی خواهند داشت و شاهد انسجام و وحدت بیشتری در جامعه بوده و نیز شاهد اجرای عدالت بین گروه‌های سیاسی و اقوام مختلف ایرانی در سراسر کشور باشیم و مردم همواره بانشاط‌تر و امیدوارتر نسبت به آینده باشند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز منطقه دچار بی‌ثباتی و ناامنی است، تاکید کرد: تلاش دولت دوازدهم در کنار سایر کشورها برای ایجاد ثبات بیشتر در منطقه خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه امروز شاهد ضربه‌های کاری علیه تروریست‌ها و کاهش بی‌ثباتی‌ها در منطقه هستیم، اظهار امیدواری کرد تا در ۴ سال آینده شاهد ثبات بیشتر و روابط مستحکم‌تر با همسایگان‌مان و پایان یافتن برخی اختلافات و جنگ‌ها در منطقه باشیم و بتوانیم روابط مان را با همه کشورهای دوست‌ خود در سراسر جهان بر مبنای منافع مشترک‌ توسعه دهیم و در نهایت مردم بتوانند با نشاط، معنویت، وحدت و برادری بیشتر در مسیر سربلندی کشور عزیزشان ایران گام بردارند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1864
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)