چهارشنبه 2 آگوست 2017 - 12:37

ایکس۲۲ و ایکس۳۳؛ دو SUV مورد قبول بازار خودرو ایران

مدیران‌خودرو بعد از ایران‌خودرو و سایپا به‌عنوان سومین شرکت خودروساز کشور و اولین خودروساز خصوصی در ایران شناخته شده است.

پس از برجام بازار خودرویی ایران با وقفه ایی کوتاه، جان تازه ایی یافت و برندهای مطرح دنیا به امید دست‌یابی به بازار ایران دست به کار شدند تا بار دیگر از این بازار پر سود منتفع شوند. در این میان دو خودرو ساز بزرگ داخلی به عنوان بازیگران قدیمی و البته انتخاب‌های از پیش تعیین شده و همیشگی مذاکرات مختلفی را در این بین انجام دادند.

در این بین شرکت های جدیدی با معرفی برندهای جدید خارجی فعالیت خود را شروع کردند و برخی دیگر سعی در به روز کردن سبد محصولاتشان کردند. شرکت های مختلفی با عقد قراردادهای جذاب مدل‌های جدید را به بازار معرفی کردند و برخی دیگر بطور همزمان با چند برند مختلف وارد همکاری های مشترک شدند و البته مدل‌هایی را برای عرضه به بازار معرفی کردند و حتی پا را فراتر گذاشتند و پیش فروش برخی مدل ها را برای تحویل در ماه های آتی آغاز کردند.

به گزارش نگاه اقتصادی، این روند، گذشته از وضعیت رو به رشد بازار و نکات مثبت بسیاری که به همراه دارد ضرورت یادآوری چند نکته را پر رنگ تر می‌کند. در طی سال های گذشته شاهد ورود سریع محصولاتی بوده ایم که به‌رغم پشتیبانی از سوی شرکت های مطرح داخلی توفیق چندانی از حیث پشتیبانی‌های لازم در حوزه تامین قطعات و خدمات پس از فروش برخوردار
نبوداند. تغییر رویکردهای متوالی و عدم ثبات و تمرکز بر روی یک برند و تولید محصولات هم خانواده حتی منجر به از دست رفتن بازار دست دوم این خودرو ها به عنوان یک کالای سرمایه ایی در خانواده‌های ایرانی شد و متاسفانه برخی از این شرکت ها همچنان به تغییرات متوالی و ورود و خروج محصولات متفاوت ادامه می‌دهند.

در این بین شرکت های متعددی نیز با چشم اندازی روشن و رو به جلو هر ساله به دنبال تحقق اهداف خود بوده و همزمان با پیشرفت های جهانی محصولات بروز و جدیدی را به بازار خودرویی داخلی معرفی و عرضه کرده اند. شرکت مدیران از جمله شرکت های فعال در صنعت خودرو با سابقه فعالیت ۱۴ ساله در صنایع خودرو سازی کشور، به عنوان یکی از شرکت های ثابت قدم در تولید محصولات چری چین بعنوان یک شریک تجاری در استان کرمان رشد موفقی را تا به اینجا داشته است. موفقیت های چشمگیر و سریع خودرو سازی چری چین طی سال‌های اخیر به طور کامل در محصولات عرضه شده توسط این کمپانی جهانی محسوس است.

ثبات و تمرکز این شرکت در عرضه این برند در چین باعث ایجاد اطمینان خاطر مشتریان درخصوص حضور و پایداری این شرکت در بازارهای جهانی شده است. گسترش شبکه نمایندگان و همچنین پشتیبانی قطعات و خدمات از جمله اثرات ثبات و روند رو به رشد این شرکت است. مدیران خودرو همواره سعی در بروز کردن خود با نیازهای بازار خودرویی ایران داشته تا آنجا که در سال گذشته دو محصول X22 و X33S در کلاس شاسی بلند توسط این شرکت با بازار خودرویی کشور معرفی شد. به یُمن استقبال خریدارن از این دو خودرو شاسی‌بلند، شرکت مدیران‌خودرو بعد از دو خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا به‌عنوان سومین شرکت خودروساز کشور و اولین خودروساز خصوصی در ایران شناخته شده است.

ام وی ام X33S از سال ۲۰۰۱ میلادی به بازار خودرویی ایران معرفی شد و بعد از آن نسخه دوم این محصول با نام X33 New فروش موفقی را تجربه کرد تا در سال ۹۵ فیست لیفت موفق این مدل با نام X33S با تغییرات و بهبود های چشمگیری شاهد ادامه موفقیت های خود باشد. موتور قدرتمند ۲ لیتری این خودرو با بهره‌گیری از پلتفرم دینامیکی قوی و طراحی اصولی توسط تیم مهندسان چری فضای مناسب و بزرگی را در داخل کابین و بار خود برای استفاده های مختلف ایجاد کرده است.

بهینه سازی شاخص NVH بعنوان معیاری از میزان صدای مزاحم وارد شده به داخل کابین که به کمتر از میانگین استاندارد جهانی و به عدد ۳۹٫۴ دسی‌بِل کاهش داده است از دیگر بهبود های مهم این محصول است. شرکت چری تغییرات و بهبودهای اعمال شده در نسخه سوم ایکس۳۳ اس را بیش از ۱۲۸ مورد اعلام کرده است. طراحی شکیل و عضلانی این خودرو در کنار بهره گیری از امکانات رفاهی متناسب در این سگمنت خودرویی این محصول را به یک گزینه مهم در انتخاب های مشتریان تبدیل کرده است.

دیگر محصول جدید این شرکت X22 که در اواخر سال گذشته به بازار عرضه شد، نشان دهنده ادامه دار بودن تکامل این شرکت در آینده است. ایکس ۲۲ با شعار ” حس جوانی ” و با موتور ۱٫۵ لیتری و بهرمندی از دو گیربکس متفاوت اتوماتیک و دنده ایی خود را بعنوان یک شاسی بلند کوچک به مشتریان معرفی کرد ه است. طراحی جذاب، جوان پسند، و روحیه چالش برانگیز این خودرو آن را بیشتر بعنوان یک خودرو نسل جوان معرفی کرده است. مجموعه امکانات رفاهی مختلف اعم از مانیتور ۸ اینچی تمام لمسی، کروز کنترل و امکان رانندگی در دو حال پرشتاب یا اسپرت و اقتصادی و … برتری این محصول نسبت به سایر رقبا را اثبات می‌کند.

دو خودرو ایکس۳۳اس و ایکس۲۲ با بهرمندی از دانش طراحی بروز جهانی و کیفیت ارتقایافته که حاصل بهره مندی از تکنولوژی ساخت بالا در بدنه و اجزاء داخلی شرکت چری بوده و همچنین استفاده از قطعه سازان بنام و بزرگ جهانی نتیجه خوبی را در بر داشته است. تفکر طراحی و تولید این دو محصول از مرکز تحقیق و توسعه در چین آغاز شد و تا بکار گیری آخرین پیشرفت های حاصل شده در تکنولوژیهای نوین جهانی ادامه یافت تا این دو خودرو را در بالاترین سطح کیفی قراردهد.

شرکت هایی همچون مانیتی مارلی ایتالیا ، والئو فرانسه، و شرکت های بوش، زِد اف، لوک، ادشا و هِنکِل آلمان از جمله تامین کنندگان قطعات این دو محصول هستند. اخیرا شرکت مدیران خودرو با نامگذاری سال ۹۶ به‌عنوان سال خدمات پس از فروش و با تاکید بر تغییر ساختار و فرآیندهای قابل اجرا در حوزه خدمات پس از فروش و برنامه ریزی منسجم برای توسعه کمی و کیفی تعمیرگاه نمایندگی های مجاز خود در سراسر کشور حرکت‌های جدیی را آغاز کرده است.

تجربیات پیشین شرکت چری اینترنشال در مدیریت بهره‌وری در حوزه قطعات و برنامه ریزی و سفارشگذاری صحیح این می‌تواند بعنوان برگ برنده شرکت مدیران خودرو آن را به قوی ترین خودرو ساز در زمینه تامین قطعات تبدیل کند ادعایی که هم اکنون به حقیقت پیوسته است. ارتباط مستمر و پیوسته شرکت مدیران خودرو با شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI نیز بعنوان یکی دیگر از حرکت های بنیادی در اندازه گیری و ارزیابی پیوسته سیستم خدمات پس از فروش شرکت مدیران خودرو در حال اجرا است که نهایتا با محوریت قراردادن نیازهای مشتری سعی در ارتقای جایگاه این برند در بین مشتریان خود دارد و توسعه کمی و کیفی شبکه خدمات پس از فروش این شرکت در ایران را در پی خواهد داشت.

آن‌چه مشخص است ثبات در برنامه ریزی و نحوه خدمات رسانی و وفاداری یک شرکت از شاخصه های اعتبار بخشی به یک محصول و مشتریان آن محصول است. مسیری که بی شک بسیاری از خودرو سازان را به نتایج روشنی در حوزه وفادارسازی مشتریان سوق خواهد داد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1898
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)