- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

ریزش قیمت انواع سکه و ارز در بازار آزاد

فعالان بازار سکه و ارز امروز (یکشنبه) شاهد ریزش قیمت انواع سکه و ارزهای عمده در بازار آزاد بودند به شکلی که دلار ۴۰ ریال و سکه تمام ۳۲ هزار ریال نسبت به دیروز عقبگرد داشت.

به گزارش نگاه اقتصادی، بر پایه نرخ های اعلام شده اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، هر دلار آمریکا امروز با کاهش ۴۰ ریالی، ۳۸ هزار و ۲۲۰ ریال در بازار آزاد داد و ستد شد.

هر یورو نیز با ۲۵۰ ریال افت ۴۵ هزار و ۶۱۰ ریال و هر پوند انگلیس با ۳۲۰ ریال کاهش ۴۹ هزار و ۹۳۰ ریال به فروش رفتند.

سامانه نظارت ارز (سنا) که میانگین قیمتی خرید و فروش ارزهای عمده صرافی های مجاز کشور در آن درج می شود، بهای هر دلار آمریکا تا زمان انتشار این خبر ۳۸ هزار و ۱۲۷ ریال و هر یورو ۴۵ هزار و ۲۴۷ ریال ثبت شده که نسبت به قیمت های اعلامی در پایان معاملات دیروز به ترتیب دلار ۳۵ ریال رشد داشت ولی یورو ۴۸۲ ریال افت پیدا کرد.

همچنین در این سامانه قیمت پوند انگلیس ۴۹ هزار و ۲۲۸ ریال و درهم امارات متحده عربی ۱۰هزار و ۴۸۵ ریال اعلام شده است.

* تحولات بازار سکه

بر اساس نرخ های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر، امروز هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۳۲ هزار ریال کاهش ۱۲ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۵۰۰ ریال و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۱۰ هزار ریال کاهش ۱۱ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال فروخته شد.

هر قطعه نیم سکه نیز با افت ۵ هزار ریالی ۶ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال و ربع سکه با کاهش ۱۰ هزار ریالی سه میلیون و ۷۷۵ هزار ریال قیمت خورد اما سکه گرمی در معاملات امروز ثابت ماند و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال معامله شد.

اتحادیه طلا قیمت جهانی هر اونس طلا را بدون تغییر نسبت به دیروز یک هزار و ۲۵۹ دلار و ۴۰ سنت اعلام کرد و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، با افت ۲ هزار و ۷۷۰ ریالی به یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۵۷۰ ریال رسید.