سه‌شنبه 8 آگوست 2017 - 3:56

انعقاد قرارداد خط اعتباری ۲۵میلیون یورویی بانک توسعه صادرات با فرانسه

بانک توسعه صادرات ایران در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد و اکنون ۴۰ شعبه و سه باجه دارد.

رییس گروه کارشناسی تامین مالی بین‌الملل بانک توسعه صادرات ایران گفت: پس از ۶ سال نخستین قرارداد خط اعتباری ریفاینانس (اعتبار اسنادی کوتاه مدت) به مبلغ ۲۵میلیون یورو با پاریس منعقد شده است تا بتوانیم مواد اولیه از اروپا وارد کنیم.

به گزارش نگاه اقتصادی، داریوش یوسفی در نشست تخصصی آشنایی با خدمات بانک توسعه صادرات ایران در ساری به اهمیت رفع تحریم ها در سامانه بانکی برای واردات و صادرات محصولات اساسی اشاره کرد و افزود: قرارداد ۲۵میلیون یورویی از طریق خط اعتباری این بانک ایجاد و آماده پرداخت است.

وی واردات کالاهای اساسی و مواد و اولیه از جمله دارو ازطریق این خط اعتباری را ضروری دانست و گفت: این تسهیلات با نرخ چهار درصد است که ۲ درصد آن را این بانک با حمایت دولت، به مشتریان تخفیف می دهد.

این کارشناس همچنین خدمات تامین مالی بانک توسعه صادرات را در۲ بخش صادرات و واردات خواند و گفت: تامین مالی در حوزه صادرات برای کالا و خدمات، سرمایه گذاری در طرح ها و پیمانکاری ها و در حوزه واردات از محل منابع بانک و منابع خارجی صورت می گیرد.

* راه اندازی خطوط اعتباری با بانک های روسیه، ارمنستان و عراق

یوسفی همچننین خاطرنشان کرد: تاکنون خطوط اعتباری بانک توسعه صادرات ایران با روسیه، ارمنستان و عراق ایجاد شده است.

وی توضیح داد:خط اعتباری برای حمایت از صادر کنندگان و حتی طرف اصلی خریدار محصولات ایرانی در کشور هدف در این کشورها ایجاد شده است.

وی به وجود ۱۲۰ کارگزاری بانک توسعه صادرات ایران در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: کانال های کارگزاری فعال در اسپانیا، فرانسه، آلمان، ترکیه، روسیه، اتریش، بلژیک، ایتالیا، چین، ژاپن، عراق و عمان است.

* حمایت ویژه بانک توسعه صادرات از صادرکنندگان محصولات کشاورزی مازندران

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران در این نشست به اهمیت صادرات محصولات کشاورزی مازندران اشاره کرد و گفت: این بانک در پرداخت تسهیلات به صادر کنندگان استان محدودیتی ندارد.

حبیب احمدی با اشاره به اینکه این بانک با هدف تسهیل و توسعه صادرات غیرنفتی در کشور در ۲۵ سال گذشته تاسیس شده است، افزود: بانک توسعه صادرات همگام با برنامه های اقتصادی دولت در جهت افزایش میزان صادرات غیرنفتی خدمات خود را از جمله با اجرای طرح هایی مانند نرخ سود تسهیلات پایین و همکاری با صندوق توسعه ملی گسترش داده است.

مدیر امور شعب بانک توسعه صادرات ایران افزود: این بانک حمایت ویژه ای از شرکت های صادراتی از جمله شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته از جمله تخفیف هایی برای نرخ سود تسهیلات است.

وی با بیان اینکه صادرات در پسابرجام نسبت به دوران تحریم رونق بیشتری گرفته است، گفت: اقدام هایی نیز برای صدور ویزا کارت برای شرکت های صادراتی در حال انجام است.

احمدی با اشاره به اینکه بانک توسعه صادرات ایران حدود ۴۱ هزار میلیارد ریال سرمایه دارد، گفت: نرخ سود تسهیلات ریالی در این بانک ۱۶ تا ۱۸ درصد است .

وی گفت: برای مواردی مانند صادرکننده نمونه، مشتری دارای رتبه بندی اعتباری بالا و عضو باشگاه بانک، تخفیف هایی تا ۲ درصد درنظر گرفته شده است.

احمدی گفت: تسهیلاتی نیز از محل صندوق توسعه ملی شامل ۲ قرارداد ارزی ۵۰۰ میلیون دلاری و یکصد میلیون یورویی نیز برای پرداخت به شرکت های صادراتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تفاهم نامه های همکاری با صندوق نوآوران شریف برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی، اظهار کرد: ما دارای تفاهم نامه همکاری طرح خدمت با بانک ملی به منظور پوشش کمبود شعب در کشور نیز هستیم.

مدیر بانک توسعه صادرات مازندران نیز در این نشست از پرداخت یکهزار و ۲۰۰میلیارد ریالی تسهیلات به فعالان اقتصادی شرکت های صادراتی استان طی سال ۹۵ خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال ماقبل ( ۹۴) ۴۰ درصد رشد داشته است.

حامد گرجستانی افزود: صادر کنندگان مازندران از جمله مشتریان متعهد این بانک هستند چراکه رقمی از انها به عنوان بدهی معوقه نداریم.

در این نشست مباحث مختلفی در باره خدمات بانک توسعه صادرات از جمله خدمات ریالی و ارزی بانک، تسهیلات ارزی و ریالی، باشگاه مشتریان و تفاهمنامه های همکاری مشترک ارائه شد.

در این نشست مدیران و کارشناسان اقتصادی و شرکت های صادراتی مازندران دیدگاه ها و مشکلات خود در باره خدمات بانک توسعه صادرات از جمله بالا بودن نرخ سود تسهیلات ، لزوم اصلاح برخی ضوابط بانکی، توجه به گردش مالی شرکت ها، لزوم صدور ویزا کارت، لزوم تسریع در فرایندهای بانکی، ضمانت سرمایه گذاری و افزایش مبالغ خطوط اعتباری خارجی پرداختند.

این نشست تخصصی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس بانک توسعه صادرات ایران و با هدف تعامل و شناسایی مشکلات کارآفرینان و صادرکنندگان و معرفی خدمات و حمایت های بانک مذکور برگزار شد.

بانک توسعه صادرات ایران در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد و اکنون ۴۰ شعبه و سه باجه دارد.

بر اساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران پارسال حدود۳۸۵میلیون دلار انواع محصولات از این استان به خارج صادر شد.

 

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2053
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)