- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

متقاضیان وام ازدواج در موعد مقرر به بانک‌ها مراجعه کنند

بانک مرکزی اعلام کرد: متقاضیان دریافت وام ازدواج پس از پذیرش از سوی بانک عامل، حداکثر ظرف مدت یک ماه فرصت دارند نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کرده و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی بانک مرکزی، در صورت مراجعه نکردن در موعد مقرر به بانک، متقاضیان ثبت‌نام‌شده از سامانه حذف خواهند شد.‏

بانک مرکزی به منظور کاهش صف دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با همکاری ۱۱ بانک، طرح ضربتی اعطای وام ازدواج را از ابتدای مردادماه امسال آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، از ابتدای شروع این طرح،‌ بیش از ۳۷۵ هزار متقاضی از سوی بانک های عامل تعیین شعبه شده اند.

در این طرح، بانک های ملی ایران، صادرات ایران، تجارت، ملت، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، قرض الحسنه مهر ایران و صندوق قرض الحسنه پارسیان مشارکت دارند.

از دیگر ویژگی های این طرح می توان به شرایط جدید بانک مرکزی برای جایگزینی ضمانت تعیین اشاره کرد. اعطای وام ازدواج به پشتوانه یارانه نقدی، ارایه گواهی تعهد کسر اقساط کارمندی و ضمانت با استفاده از پروانه کسب از جمله روش های جایگزین ضمانت پرداخت وام ازدواج است.

ولی‌الله سیف، رییس‌کل بانک مرکزی با اشاره با اجرای طرح ضربتی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ازدواج به متقاضیان، گفت: با اجرای این کار تا پایان شهریور دیگر صفی برای دریافت این وام نخواهیم داشت.