چهارشنبه 31 می 2017 - 21:47

رشد ۲۳ درصدی واردات نفت خریداران آسیایی از ایران

آمار دولتی و کشتیرانی نشان داد چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در آوریل ۱.۶ میلیون بشکه در روز نفت از ایران وارد کردند.

رشد ۲۳ درصدی واردات نفت خریداران آسیایی از ایران

چهار خریدار بزرگ نفت ایران در آسیا، واردات‌شان در آوریل را حدود ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دادند.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از ایسنا، آمار دولتی و کشتیرانی نشان داد چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در آوریل ۱.۶ میلیون بشکه در روز نفت از ایران وارد کردند.

با این‌همه صادرات ایران به آسیا در آوریل حدود ۱۸ درصد نسبت به مارس کاهش داشت که ممکن است نشان دهنده این موضوع باشد که تلاش‌های ایران برای افزایش تولید پس از رفع تحریمهای غربی به اوج خود رسیده است.

ایران تقریبا همه نفتی که در ذخایرش داشته را به فروش رسانده است. کشورهای آسیایی عمده نفتی که ایران صادر می‌کند را می‌خرند.

تهران با جدیت تلاش می‌کند تولیدش را افزایش دهد و امیدوار است با غول‌های نفتی مانند توتال و لوک‌اویل در سال جاری قرارداد امضا کند.

بر اساس گزارش رویترز، این چهار کشور آسیایی در چهار ماه نخست سال میلادی جاری ۱.۸ میلیون بشکه در روز نفت وارد کردند که ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

طبق آمار وزارت بازرگانی ژاپن، واردات نفت از ایران در آوریل به ۴۱ هزار و ۴۰۱ بشکه در روز رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشت. اما در مقایسه با بیش از ۲۲۰ هزار بشکه در روز در مارس، کاهش چشمگیری داشت زیرا خریداران ژاپنی منتظر تمدید پوشش بیمه مورد حمایت دولت برای خرید بودند.

ایران از مشارکت در توافق کشورهای اوپک و غیراوپک برای کاهش تولید حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز معاف شد و این روند پس از تمدید هفته گذشته این توافق به مدت ۹ ماه دیگر، همچنان ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=210
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)