- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

مراسم یادبود مریم میرزانی، نابغه ریاضی؛ جمعه در تهران

مراسم یادبود نابغه فقید ریاضی روز جمعه ۲۰ مردادماه ۱۳۹۶ در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در شهرک غرب تهران برگزار می شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، مریم میرزاخانی دارنده بالاترین مدال های علمی ریاضی و استاد دانشگاه استنفورد نزدیک به یک ماه قبل و در پی ابتلا به بیماری سرطان در آمریکا درگذشت.

مرگ دکتر میرزاخانی که از برگزیدگان المپیادهای ریاضی و افتخار علمی کشور به حساب می آمد موجی از اندوه را در داخل و خارج به وجود آورد ویک شوک و اتفاق غیر قابل باور بود.

با این که او مادر شده و به استادی معتبرترین دانشگاه های امریکا رسیده بود در ذهن مردم اما همان تصویر نوجوان المپیادی و دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف ثبت شده بود و همین مرگ نابغه ریاضی را اندوه بارتر کرد.

در مراسم فردا پدر و مادر او حضور دارند. انتخاب مجتمع رعد برای برگزاری مراسم نیز به این خاطر است که پدر نابغه فقید – مهندس احمد میرزاخانی- از بینانگذاران این مجموعه است و مادر او – خانم زهرا حقیقی- هم از حامیان.

به گفته پدر مریم قرار است هر دو دانشگاه پریتستون و استنفورد در آمریکا که ریاضی دان ایرانی در آنها تحصیل و تحقیق و تدریس کرده بود طی دو ماه آینده برنامه های ویژه ای به یاد او برپا کنند و در حال تدارک و دعوت از میهمانان هستند.

مجتمع نیکوکاری رعد در تهران، شهرک غرب، فاز ۲، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، کوچه پنجم، شماره ۷۴ واقع است. مراسم از ساعت ۱۱ شروع می شود و تا یک بعد از ظهر ادامه دارد.