چهارشنبه 9 آگوست 2017 - 11:31

تقدیر وزیر ICT از شرکت ملی پست برای ارتقای جایگاه بین‌المللی پست ایران

شرکت ملی پست ایران، توانست در این رده بندی با کسب امتیاز ۵۱٫۳۲، از میان ۱۷۰ کشور در رتبه ۵۰ جدول و بالاتر از کشورهای منطقه و نزدیک به میانگین اروپای شرقی و کشورهای مشترک المنافع (۵۵٫۱) قرار گیرد.

تقدیر وزیر ICT از شرکت ملی پست برای ارتقای جایگاه بین‌المللی پست ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مدیرعامل و کارکنان شرکت ملی پست برای ارتقای جایگاه بین‌المللی پست ایران تقدیر کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اتحادیه پستی جهانی اخیراً بر اساس شاخص یکپارچه توسعه پستی نسبت به رده بندی کشورهای عضو در خصوص توسعه خدمات پستی بر مبنای نتایج سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) برای ۱۷۰ کشور اقدام کرد که شرکت ملی پست ایران در این رده بندی رتبه ۵۰ را به دست آورد.

پس از ارایه این گزارش توسط شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تلاش مدیر عامل و کارکنان شرکت ملی پست به جهت ارتقای جایگاه بین المللی این شرکت، تقدیر کرد.

بر اساس اعلام اتحادیه پستی جهانی، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، توانست در این رده بندی با کسب امتیاز ۵۱٫۳۲، از میان ۱۷۰ کشور در رتبه ۵۰ جدول و بالاتر از کشورهای منطقه و نزدیک به میانگین اروپای شرقی و کشورهای مشترک المنافع (۵۵٫۱) قرار گیرد.

این در حالی است که میانگین جهانی توسعه پستی ۳۸٫۶، کشورهای صنعتی ۶۷٫۴، آسیا و اقیانوسیه ۳۸٫۹، کشورهای عرب زبان ۲۷٫۵، آفریقا ۲۵٫۴ و آمریکای لاتین و کارئیب ۲۴٫۵ است و در جدول رده بندی کشورها ترکیه با اندکی اختلاف و با کسب امتیاز ۵۳٫۶۶ در رتبه ۴۸ قرار دارد.

بر اساس این گزارش ، داده های مورد نظر در این تحقیق شامل کلان داده های پستی (بالغ بر ۳ میلیارد سابقه رهگیری مرسولات)، آمار رسمی و مطالعات کلیدی اتحادیه است که نتیجه تحلیل داده های یاد شده، معیار امتیازها و رده بندی عملکرد کشورها (از صفر تا ۱۰۰) بر مبنای ۴ عامل کلیدی توسعه پستی یعنی اعتماد پذیری یا کارایی عملیات پستی، دسترسی به خدمات، رقابت پذیری، پایداری و انعطاف پذیری در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2254
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)