چهارشنبه 9 آگوست 2017 - 23:54
معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد:

مشتری‌مداری و ارتقای کیفیت؛ رمز بقای پست در بازار رقابت

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: انتخاب مهندس آذری جهرمی توسعه صنعت ICT را سرعت می بخشد.

حسین مهری؛ معاون وزیر ارتباطات، رییس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به معرفی محمدجواد آذری‌جهرمی به‌عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم اظهار داشت: مهندس جهرمی با اتکا بر تخصص، تعهد، برنامه محوری، روحیه خلاق و نیروی جوانی می تواند حرکت صنعت ICT رادر مسیر توسعه و بالندگی سرعت بخشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، حسین مهری که در آیین اختتامیه کارگاه آموزشی معاونین برنامه ریزی و پشتیبانی و عاملین ذیحساب استان ها و مناطق پستی سخن می گفت افزود: نقش ارزنده مهندس آذری جهرمی در توسعه و ایجاد زیر ساخت های ارتباطی در دوران تصدی مسئولیتش در شرکت ارتباطات زیر ساخت بسیار مشهود است و اقدامات قابل توجهی در جهت خدمت رسانی به مردم در نقاط مختلف شهری و روستایی داشته است.

وی افزود: توسعه این زیر ساخت ها قطعاً می تواند شرکت ملی پست را در ارائه سرویس ها و خدمات گوناگون خود کمک کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست به اقدامات اساسی و ارزشمند دکتر واعظی در وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: با حضور مهندس آذری جهرمی در راس این وزارتخانه شاهد تثبیت و توسعه اقدامات صورت گرفته و استمرار نقش آفرینی موثر و کارآمد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات کابینه دوازدهم خاطر نشان کرد: موارد مرتبط با بخش پست نشان از دغدغه و درک عمیق وی از چالش ها و موانع پیش روی صنعت پست کشور دارد.

رییس‌هیات مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه مجموعه کارکنان شبکه پستی از مهندس آذری جهرمی حمایت خواهند کرد اظهار امیدواری کرد: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم با رای قاطع نمایندگان مردم انتخاب شود.

مهری در ادامه سخنان خود در این همایش اظهار داشت: خلاقیت و نوآوری را باید در کارهایمان داشته باشیم تا سرآمد سازمان ها شویم و در این خصوص باید خودمان پویا باشیم و از پویایی دیگران برخوردار شویم.

وی استفاده از تجارب و آموزش های تخصصی را لازمه ی یک شرکت پویا و سلامت دانست و گفت: امیدواریم معاونین پشتیبانی و عاملین ذیحساب موارد مطرح شده در کارگاه را بتوانند کامل و به نحو احسن در استان و مناطق خود پیاده سازی نمایند و با درک فرصت ها ستاد شرکت را ساماندهی کنند.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: انتظارمان اینست که از تجربیات یکدیگر بهره مند و از قابلیت های شرکت ملی پست که قانون برای آن تعریف کرده به نحو احسن استفاده شود.

وی افزود: همکاران باید توجه کنند قانون اساسنامه موارد مهمی را در مباحث تجارت الکترونیک و پست لجستیک دنبال می کند و مراقب باشیم تا رقبای دیگر در این حوزه ها جایگزین شرکت ملی پست نشود.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به شعار پست هوشمند در خدمت مردم و رقابت، تحول و تکامل تصریح کرد: رقابت یکی از بحث های مهم شرکت در برنامه ششم توسعه می باشد و اگر بخواهیم شرکت را رقابت پذیر کنیم باید یک سری اقدامات جدی و کاربردی انجام دهیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.

وی افزود: ما باید به گونه ای در بازار رقابت حرکت کنیم که خدماتمان هر لحظه در دسترس مردم باشد و باید با کاستن از واحدهای فیزیکی در جهت گسترش خدمات الکترونیکی، اپلیکیشن ها، پیک موتوری آنلاین با هدف سهولت دسترسی شهروندان به خدمات پستی گام برداریم.

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد: شفافیت درخدمات و اطلاعات و تعهد نسبت به مشتریان از مهمترین موضوعاتی است که شهروندان ما نیاز دارند .

مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: برای اینکه بتوانیم قیمت تمام شده را پایین بیاوریم باید هزینه ها را کاهش دهیم و باید بدانیم چگونه چابک سازی انجام دهیم و امور را سامان بخشیم.

مهری با تاکید بر اهمیت توسعه بازار تصریح کرد: باید مهندسی مجدد در فعالیت های شرکت داشته باشیم و با همفکری کار سنجی مناسبی انجام دهیم.

وی با بیان این‌که باید انعطاف پذیری لازم در رفتار، فرآیندها و تمامی کارهایمان به ویژه در مقابل مشتریان داشته باشیم خاطر نشان کرد: یکپارچه سازی، انعطاف پذیری و نوآوری از بحث های جدی جهت گیری پست های موفق دنیاست که در کنگره استانبول نیز بر آنها تاکید شد.

مهری گفت: مکانیزه کردن تمام امور و انضباط مالی در تمامی بخش ها باید بصورت جدی ساماندهی و بررسی شود و باید با اصول و برنامه ریزی و رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل ها کارهایمان را پیگیری نماییم چرا که با بی قانونی نمی توانیم شرکتی نوآور داشته باشیم و هزینه های زیادی را برای شرکت ایجاد می کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه استفاده بهتری از بخش خصوصی صورت گیرد تصریح کرد: ما باید از سرمایه های فیزیکی، معنوی و نیروهای انسانی شرکت استفاده های بهینه داشته باشیم و در صورت عدم رعایت این مهم آثار مخرب و منفی بر سیستم وارد خواهد شد و همچنین باید فضاهایی که مورد نیاز نمی باشد به سرعت تعیین تکلیف شود .

رییس هیات مدیره شرکت ملی پست در ادامه خواستار رسیدگی جدی به موضوع استعلام ها شد و گفت: باید این موارد از طریق مجاری قانونی پیگیری شود.

وی تصریح کرد: آموزش باید در دستورکار قرار گیرد و هر حوزه برای زیرمجموعه خود آموزش های لازم را برگزار نماید و قطعا این امر اثرات مطلوبی در مجموعه خواهد داشت.

مهری گفت: نظارت و کنترل باید به سمت هوشمند سازی حرکت کند و ارزیابی نیروهای کارآمد و ناکارآمد باید به دقت صورت گیرد و از اهرم های قانونی درست استفاده شود و به نیروهای کارآمد بها دهیم و نگاه کلیشه ای به همکاران نداشته باشیم و هیچ تفاوتی بین همکاران بخش خصوصی و دولتی ما وجود ندارد.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: وصول مطالبات باید از طریق حقوقی و اقدامات قانونی انجام شود و اختصاص امکانات به بخش های رهسپاری، جمع آوری و توزیع باید به شدت مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به اهمیت ویژه بخش های رهسپاری و توزیع یادآور شد: اگر مرسوله به موقع به دست مشتری نرسد همه ما مسئولیم.

مهری تاکید کرد: استاندارد سازی در تمام فرایندهای کاری باید رعایت شود و مواردی همچون زیبا سازی محیط، لباس همکاران، چیدمان فضای کاری موضوعات مهمی است که باید خیلی جدی در دستور کار قرارگیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست در پایان تاکید کرد: اصلاح فرآیندها، ساده سازی، چابک سازی و استفاده از تجارب مفید در فرآیندها باید به طور جدی پیگیری شود و انتظار داریم با توجه به پتانسیل موجود در مجموعه، جز پست های برتر باشیم.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2258
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)