شنبه 12 آگوست 2017 - 14:53

تسویه بدهی ۵ هزار میلیاردی؛ دستاورد مدیران تأمین اجتماعی

رسول خضری گفت: نسبت به دوره‌های قبل که با اختلاف ١٠ماهه در پرداخت بدهی‌ها روبه‌رو بودیم، درحال‌حاضر پرداخت‌ها به ۵ تا ۶ ماه کاهش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید برحضور پزشک سازمان تامین اجتماعی در کمیسیون های پزشکی کارگری، گفت: نمی توان به بازنشستگان با هرمیزان سابقه کار، مزایای مساوی پرداخت کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از خانه ملت، رسول خضری با اشاره به این‌که تامین اجتماعی در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم حدود ۵ هزار میلیاردتومان بدهی داشت، افزود: اما پس از شروع به فعالیت دولت و سازمان تامین اجتماعی این میزان بدهی بدون هزینه حتی یک ریال از اموال منقول و غیرمنقول تاکنون تسویه شده است، بنابراین این رویکرد مدیران فصل جدیدی در عملکرد این سازمان بود؛ زیرا از مدت‌ها پیش مشکلات مالی گریبان این سازمان را فرا گرفته بود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دربحث مطالبات پزشکان و داروخانه ها در سازمان تامین اجتماعی نیز عملکرد ها تا حدودی قابل قبول است، افزود: نسبت به دوره های قبل که با اختلاف ١٠ ماهه در پرداخت بدهی ها روبه رو بودیم، درحال حاضرپرداخت ها به ۵ تا ۶ ماه کاهش پیدا کرده است؛ البته این تاخیرنیز مطلوب نبوده و باید پرداخت مطالبات به روزتر باشد، یعنی ۶٠ درصد مطالبات باید در ٢ ماه و مابقی در٢ هفته باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه دربحث کارگری نیز برخی اقدامات درجهت رفع مشکلات این قشرازجامعه انجام شده است، تصریح کرد: مباحث کارگری بسیارجدی بوده و پرداخت مستمری ها، ازکارافتادگی و بیمه بیکاری از اهمیت بسزایی برخوردار است، به طوری که در کمیسیون های پزشکی سازمان تامین اجتماعی درخصوص ازکارافتادگی جزیی و کلی باید یکی از پزشکان نیزحضور داشته باشد؛ یعنی درکمیسیون های پزشکی نباید تنها نیروهای رسمی این سازمان درپرونده های ازکارافتادگی نظربدهند.

خضری با اشاره به اینکه مراجعات بسیاری درخصوص مطالبات کارگری، از کارافتادگی و مشکلات مربوط به این افراد وجود دارد، گفت: پیشنهاد می شود که به طورحتم در کمیسیون های پزشکی کارگری یکی از پزشکان اصلی از دانشگاه های علوم پزشکی نیزحضور داشته باشد، اما درمجموع عملکرد این سازمان درطی ۴ سال گذشته مثبت بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه درحال حاضر اکثر صندوق های بازنشستگی دچار سونامی ورشکستگی شدند،افزود: تنها صندوق به دور بوده از خطرورشکستگی تامین اجتماعی است، اما برای رهایی از مشکلات صندوق ها باید از پرداخت براساس مزایای معین به پرداخت براساس سهم معین تغییرکند؛ یعنی در شرایطی که فردی با ١٠ سال سابقه کاربازنشسته و فردی با ٣٠ سال بازنشسته می شود، نباید مزایای معین پرداخت شود؛بنابراین باید تعادل در پرداختی ها را انجام داد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2280
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)