یکشنبه 13 آگوست 2017 - 11:32

تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران در سازمان مدیریت صنعتی

یکی از کاربردهای این واحد و خدمات آن، صحه‌گذاری تخصصی و حرفه‌ای بر مدیریت افراد مانند سازمان‌های نظام پزشکی و نظام مهندسی است.

سازمان مدیریت صنعتی به شرکت‌ها، سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی خدمات جدیدی تحت عنوان “تائید صلاحیت حرفه‌ای مدیران و کارشناسان” ارائه می کند.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، در همین ارتباط رامین ناجی‌زاده، معاون آموزش این سازمان اظهار داشت: این فعالیت جدید، یک فعالیت تلفیقی بین معاونت های مشاوره و آموزش سازمان است، به این معنی که سازمان با تکیه بر فعالیت های ۵۵ ساله خود در حوزه مشاوره و آموزش مدیریت، کمبودی را در حوزه کسب و کار کشور شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام به ایجاد واحدی با عنوان “تائید صلاحیت حرفه‌ای مدیران و کارشناسان” کرده است.

وی افزود: صحه گذاری بر صلاحیت پزشکان توسط سازمان نظام پزشکی صورت می گیرد و صلاحیت مهندسان راه و ساختمان را سازمان نظام مهندسی تایید می کند، اما اگر فردی ادعا کند که مدیر است مرجعی برای تایید صلاحیت آن در کشور وجود ندارد، بنابراین یکی از کاربردهای این واحد و خدماتی که ارائه می کند، صحه گذاری تخصصی و حرفه ای بر مدیریت افراد است.

ناجی‌زاده خاطرنشان کرد: کسانی که قرار است در سازمان های کشور اعم از دولتی و خصوصی نقش مدیر را ایفا کنند ، سازمان مدیریت صنعتی صلاحیت آنان را از لحاظ حرفه ای تایید می کند؛ این یکی از بزرگترین خلاء هایی است که در حوزه کسب و کار کشور وجود دارد که این واحد قرار است آن را پوشش دهد.
وی یادآور شد: اگر از منظر بنگاه های اقتصادی، سازمان ها و شرکت ها به این مساله نگاه کنیم، هرساله تعداد زیادی مدیر و کارشناس، جذب این بخش می شود که با صرف انرژی، وقت و هزینه بالا همراه است؛ یعنی برای استخدام یک نفر مصاحبه های متعدد و بررسی های بسیاری صورت می گیرد و اینکه در پایان افراد ذیصلاحی جذب می شوند یا خیر، مربوط به اثربخشی این بررسی هاست که باید مفصلا بحث شود.

معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: سازمان مدیریت صنعتی می تواند به این شرکت ها ایمنی خاطر دهد که اگر شما نیاز به جذب مدیر و کارشناس در هر سطح و هر دیسیپلینی دارید، تایید صلاحیت این افراد را سازمان مدیریت صنعتی به عهده می گیرد و تمام پروسه های مصاحبه، بررسی و سایر ابزارهای رایج برای تعیین صلاحیت افراد را انجام می دهد.

وی تشریح کرد: متقاضیان این خدمات به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند، اول افراد و کارجویان، که خدمت اصلی ای که به آنان ارائه می شود، بررسی صلاحیت حرفه‌ای ایشان است که نتیجه آن می‌تواند به صورت “گواهی دال بر تائید صلاحیت حرفه‌ای افراد جهت تصدی مشاغل مدیریتی و کارشناسی” ارائه شود یا به صورت گزارش بازخورد حاوی نقاط قوت و نقاط قابل بهبود؛ نحوه ارتقاء این نقاط جهت احراز صلاحیت حرفه‌ای لازم برای تصدی مشاغل مدیریتی و کارشناسی، در اختیار آنان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: دیگر متقاضیان این خدمات، شرکت ها هستند که خدمت اصلی ای که به آنها ارائه می شود، معرفی افراد حائز شرایط جهت تصدی مشاغل مدیریتی و کارشناسی است که صلاحیت حرفه‌ای ایشان توسط سازمان مدیریت صنعتی و با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزارها نظیر تست‌های روانشناختی، مصاحبه‌های تخصصی، تست‌های رفتاری و ….. تایید شده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2304
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)