دوشنبه 14 آگوست 2017 - 6:09
در پاسخ به نگاه اقتصادی اعلام شد:

استقبال اتحادیه پوشاک از وزیر پیشنهادی صمت

شیرازی با بیان این‌که اقدامات انجام‌شده تا ۶ ماه آینده اتفاقات خوبی را در صنعت پوشاک ایران رقم خواهد زد، افزود: در تلاشیم تولید در بخش پوشاک کشور دانش‌بنیان شود.

رییس اتحادیه پوشاک در پاسخ به سوال نگاه اقتصادی درباره موضع این اتحادیه در قبال معرفی محمد شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: بابت انتخاب شریعتمداری به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار خرسندیم؛ زیرا وی در دوره وزارت بازرگانی به تولید و بنگاه‌های کوچک خدمات بسیاری کرد و به طور حتم به بحث بازرگانی نیز توجه می کند.

به گزارش نگاه اقتصادی، ابوالقاسم شیرازی در نشستی خبری، افزود: امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید و خدمات را ساماندهی کند.

وی با بیان این‌که دولت باید از فعالیت شوهای غیرمجاز لباس جلوگیری کند، ادامه داد: این فعالان، بدون پرداخت مالیات و عوارض، پوشاک غیرقانونی را از مسیرهای غیرقابل کنترل در جامعه توزیع می کنند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک تصریح کرد: تولید داخلی پوشاک از لحاظ کمیت و کیفیت در شأن مصرف کننده ایرانی نیست. ارتقای کیفی با قیمت مناسب نیز در کوتاه مدت میسر نمی شود و باید مسئولان در کوتاه کردن این مسیر کمک کنند و مردم نیز صبور باشند.

وی با بیان این‌که اقدامات انجام‌شده تا ۶ ماه آینده اتفاقات خوبی را در صنعت پوشاک ایران رقم خواهد زد، افزود: در تلاشیم تولید در بخش پوشاک کشور دانش‌بنیان شود؛ زیرا وقتی می خواهیم تولید باکیفیت داشته باشیم باید به مواد اولیه باکیفیت دسترسی وجود داشته باشد و اگر کمک های لازم شود کالای کیفی و مزیت دار در کشور تولید می شود.

شیرازی درباره عوامل افزایش قیمت تمام شده کالا از جمله پوشاک در کشور گفت: مالیات بر درآمد شغلی، مالیات ارزش افزوده، عوارض پسماند و… از عواملی است که به تولید کشور تحمیل می شود؛ مبلغ اجاره مغازه در نقاط قابل دسترسی نیز بسیار بالاست.

وی تأکید کرد: تبلیغات اثر مهمی بر تولید می گذارد اما برای تولیدکنندگان هزینه گزافی دارد و به همین دلیل صداوسیما و رسانه های عمومی باید تلاش کنند هزینه های تبلیغات کاهش یابد.

به گفته وی، تولید و توزیع ۲ بال لازم برای پروازند که باید متناسب با هم رشد کنند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2355
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)