یکشنبه 13 آگوست 2017 - 19:55

بانک اقتصادنوین به سامانه “صیاد” پیوست

پیوستن بانک اقتصادنوین به این سامانه نشان دهنده احراز شرایط پیوستن به سامانه صیاد توسط بانک اقتصادنوین است.

در راستای تسهیل ارایه خدمات به مشتریان، بانک اقتصادنوین به سامانه “صیاد” پیوست.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، این سامانه با هدف متمرکزسازی درخواست‌های دسته‌چک، امکان اعتبارسنجی صاحبان حساب و جلوگیری از اختصاص دسته‌چک به افراد فاقد صلاحیت ایجاد شده و پیوستن بانک اقتصادنوین به این سامانه نشان دهنده احراز شرایط پیوستن به سامانه صیاد توسط بانک اقتصادنوین است.

گفتنی است به دلیل ریسک‌های موجود در کار با چک‌، بانک مرکزی تصمیم به یکپارچه‌سازی همه چک‌ها به منظور مدیریت ریسک و ارایه خدمات جدید گرفت. با راه‌اندازی سامانه صیاد، شبکه بانکی موفق به صدور چک‌های یکپارچه می‌شود و همچنین از طریق ارسال شناسه استعلام امکان شناسایی و اعتبارسنجی صاحب حساب جاری را فراهم می‌کند.

با پیوستن بانک اقتصادنوین به سامانه صیاد، ضریب امنیت الکترونیک چک‌ها با طرح جدید مطابق با استانداردهای بین‌المللی خواهد بود و مدت زمان تعیین وضعیت به‌ طور محسوسی کاهش خواهد یافت. در نتیجه همین اتفاق، ورود اطلاعات در سامانه چکاوک با دقت بیشتری اجرا می‌شود.

یکی از مهمترین راه‌های کاهش حجم وسیع چک‌های برگشتی در کشور در کنار ارایه آموزش‌های لازم به افراد در سطوح مختلف، استقرار یک سیستم جامع تبادل اطلاعات بین بانک‌هاست؛ به این معنی که به محض اعلام برگشت چک از طرف بانک عامل، سایر بانک‌ها به سرعت از این امر مطلع شده و از تحویل دسته چک جدید به صاحب این حساب خودداری خواهند کرد.

 

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2413
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)