پنج‌شنبه 17 آگوست 2017 - 18:42

از اینترنت راضی نیستید؟ اپراتورخود را تغییر دهید

مشترکان به‌وسیله بیت‌استریم می‌توانند به صورت آنلاین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اپراتور ارایه‌دهنده خدمات ثابت ADSL و VDSL خود را تغییر دهند.

از اینترنت راضی نیستید؟ اپراتورخود را تغییر دهید

مشترکان اینترنت ثابت از این پس می توانند در صورت نارضایتی از اپراتوری که اینترنت خود را از آن خریداری کرده اند در کوتاه ترین زمان ممکن و کمترین معطلی نسبت به تغییراپراتور اقدام کرده و اینترنت بهتری را تجربه کنند.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از ایرنا، ابراز نارضایتی از خدمات ارایه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه و ثابت، همواره یکی از مطالبات مردم از وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات است.

افزایش این نارضایتی ها سبب شد شهریورماه پارسال درچاره اندیشی اساسی طرح جابجایی اپراتور تلفن همراه بدون نیاز به تغییر شماره یا همان ترابردپذیری شماره های همراه با هدف کاهش نارضایتی ها از خدمات اپراتوری از سوی محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم ارائه شود تا کاربران تلفن همراه بتوانند در صورت نارضایتی از اپراتوری که سیم کارت خود را از آن تهیه کرده اند، بدون آنکه شماره خود را تغییر دهند از اپراتور ارائه دهنده خدمت بی کیفیت به اپراتور دیگری مهاجرت کنند.

طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP) پس از طی دوره آزمایشی از شهریور سال ۱۳۹۵ به طور رسمی در کشور اجرایی شد و با اجرای این طرح، برای مشترکان تلفن همراه این امکان فراهم شد که با حفظ شماره، اپراتور تلفن همراه خود را تغییر دهند.

اجرای این طرح به مشترکان تلفن همراه این اجازه را می دهد تا درطول یکسال بتوانند دوبار نسبت به عوض کردن اپراتور ارائه‌دهنده خدمت اقدام کرده و اپراتوری برتر را انتخاب کنند.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دوم مردادماه امسال، طرح جابجایی اپراتور بدون تغییر شماره تلفن همراه – طرح ترابرد پذیری – را ایجاد یک رقابت خوب بین اپراتورهای تلفن همراه دانست و مردم را برنده نهایی آن عنوان کرد.

واعظی که اخیرا در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ حضورداشت در پاسخ به ایرنا در باره ارزیابی نهایی از اجرای طرح جابجایی اپراتور بدون نیاز به تغییر شماره افزود: طرح مذکور کیفیت خدمت رسانی به مردم را ارتقا داد.

عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: اجرای طرح ترابرد پذیری، تعرفه های اپراتورهای تلفن همراه را هم دستخوش تغییر کرد.

واعظی بیان کرد: اکنون با توجه به اینکه مردم می توانند با حفظ شماره خود اپراتور عرضه کننده خدمت را تغییر دهد اپراتورها تلاش می کنند سرویس های با کیفیت تری ارایه دهند.

عضو هیات دولت گفت: چندی پیش و در همین راستا یکی از اپراتور ها تعرفه معمول ۶۰۰ ریالی را به ۳۳۳ ریال کاهش داد.

واعظی ادامه داد: اپراتور دیگر هم تعرفه خود را به ۲۹۹ ریال کاهش داد که معنای آن برنده بودن مردم به عنوان بهره بردار نهایی این طرح است.

وزیر ارتباطات افزود: اپراتورهای تلفن همراه در گذشته برای مردم تصمیم گیری می کردند اما امروز و با اجرا شدن ترابرد این مردم هستند که برای اپراتورها تصمیم می گیرند.

واعظی گفت: اکنون این مردم هستند که تصمیم می گیرند از خدمات بهتر کدام اپراتور استفاده کنند و اپراتور بهتر را انتخاب می کنند.

اجرای طرح جابجایی اپراتور بدون نیاز به تغییرشماره تلفن همراه گرچه توانست تا حد زیادی از نارضایتی کاربران تلفن همراه به خصوص در بخش اینترنت را کاهش دهد اما کاربران اینترنت ثابت همچنان از نحوه ارائه خدمت در این بخش ناراضی بودند.

نارضایتی کاربران در بخش اینترنت ثابت سبب شد تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای حل این موضوع نیز چاره اندیشی کند و بر این اساس اقدام به ابلاغ مقررات حاکم بر ارائه خدمت عمده‌فروشی بیت استریم ابلاغ به اپراتورها کرد.

علی‌اصغر عمیدیان در این باره گفت: مقررات مذکوربرای رقابتی کردن هرچه بیشتر بازار و تسهیل در ارائه خدمات در حوزه ارتباطات ثابت سیمی و کابلی تصویب شده است.

وی افزود: با تدوین مقررات خدمات عمده‌فروشی بیت استریم فرصت جدیدی برای استفاده حداکثری از منابع و امکاناتی که در اختیار هر یک از دارندگان پروانه شبکه حوزه ارتباطات ثابت مبتنی بر سیم مسی یا کابل نوری وجود دارد، فراهم می‌شود و بر همین اساس از طریق اشتراک بخشهایی در شبکه دسترسی؛ از هرز رفت منابع جلوگیری و امکان توزیع و گسترش شبکه با سرعت بیشتر در تمامی نقاط کشور ایجاد می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه با تصویب مقررات بیت استریم آزادی عمل و حق انتخاب مشترکان در تغییر اپراتورشان بیشتر می‌شود، تصریح کرد: بیت استریم این آزادی عمل را به مشترکان می‌دهد که در هر زمان که بخواهند به صورت آنلاین و در کوتاهترین زمان ممکن، اپراتور ارایه‌دهنده خدمات ثابت ADSL و VDSL خود را تغییر دهند.

اکنون و با ابلاغ این مقررات مشترکان اینترنت ثابت هم می توانند مانند مشترکان تلفن همراه در صورت نارضایتی از اپراتور عرضه کننده اینترنت ثابت آن را تغییر داده و از شرکتی که خدمت بهتر ارائه می دهد بهره مند شوند.

* کلام آخر

دولت یازدهم با فراهم کردن زیرساخت های مناسب ارتباطات و فناوری اطلاعات فضای مناسبی در برابر کاربران این بخش قرارداد به گونه ای که تصور برخی این امکان ها برای کاربران غیر ممکن به نظر می رسید.

در این میان برخی اپراتورها هنوز در ارائه خدمات مناسب به کاربران خود چندان اهتمامی به خرج نمی دهند اما با فراهم شدن امکان های پیش گفته اکنون این مردم هستند که با انتخاب های خود می توانند به اپراتورهایی که خدمات خوب عرضه نمی کنند اجازه ادامه فعالیت ندهند.

پیشترها این مردم بودند که ناگزیر به یک انتخاب بوده و راهکاردیگری برای انها فراهم نبود اما وضعیت تغییر کرده و هر اپراتوری که خدمت خوب ارائه ندهد از دور خارج شده و به گوشه عزلت خواهد رفت و این نتیجه رقابتی است که امکان آن در دولت یازدهم فراهم شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2422
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)