- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

اهدای کتاب نفیس قرآن طباخ از سوی بانک پاسارگاد

بانک‌پاسارگاد، در راستای ایفای رسالت‌های اجتماعی خود، یک جلد کتاب نفیس قرآن طباخ را جهت بهره‌مندی علاقمندان، پژوهشگران و محققان، به استانداری مرکزی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اهدا کرد.

به گزارش روابط‌ عمومی بانک‌ پاسارگاد، این کتاب نفیس به خط عبدالله طباخ هروی، از قرآن‌های نفیس و کم‌نظیر گنجینه‌ی آستان قدس رضوی است که در سال ۱۳۹۴ با حمایت بانک‌پاسارگاد چاپ و رونمایی شد. بانک‌پاسارگاد طرح اهدای کتب نفیس به نهادها، دانشگاه‌ها، مراکز علمی، استادان و فرهیختگان را از چندی پیش آغاز کرده‌ و همچنان ادامه خواهد داد.

در مراسم اهدای این کتاب، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی از اقدامات مثبت دکتر قاسمی و بانک‌پاسارگاد در حمایت و ارتقای فرهنگ و هنر کشور قدردانی کرد. همچنین حسن بلخاری رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نگاه ویژه‌ی بانک‌پاسارگاد را نسبت به فرهنگ و هنر این مرز و بوم ستودنی خواند و آن را شایسته تقدیر دانست.

گفتنی است «مصحف شریف خراسان» در قطع رحلی سلطانی، ۳۳*۴۷ سانتی‌متر مربع، به جهت نوع تذهیب، خوشنویسی و کتابت بی‌نظیر و از بدایع روزگار است؛ در این کتاب چند نوع هنر با هم آمیخته‌ شده که زیبایی و ماندگاری آن را چندین برابر کرده‌است.