شنبه 2 سپتامبر 2017 - 21:26

ابلاغ بخشنامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور در حوزه درمان

اگر فردی ٧٠ درصد از خدمت خود را در مشاغل سخت و زیان‌آور درمانی دولتی سپری کند، با ٢۵ سال سابقه و ۵ سال سنوات ارفاقی بازنشسته می‌شود.

شاغلان در حوزه مشاغل سخت وزیان آور درمانی دولتی با ۵ سال ارفاق سنوات، بازنشسته می شوند.

به گزارش نگاه اقتصادی، مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با شبکه خبر با اعلام این خبر اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی با ابلاغ بخشنامه شماره ۴۶ و ۴۶,١ شماری از مشاغل و حرف درمانی را با عنوان درجه ١ و درجه ٢ تحت پوشش مشاغل سخت و زیان آور اعلام کرده است.

سید محمدعلی جنانی به جزئیات آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور اشاره کرد و افزود: در این بخشنامه مشاغلی چون هوش‌بری، مامایی، فوریت‌های پزشکی، کارشناس علوم آزمایشگاهی و مشاغل زیرمجموعه آن تحت پوشش این آیین‌نامه قرار گرفتند.

وی با اعلام این‌که در مشاغل سخت و زیان‌آور شرط سنی وجود ندارد، گفت: اگر فردی حدود ٧٠ درصد از خدمت خود را در مشاغل سخت و زیان‌آور درمانی دولتی سپری کند، با ٢۵ سال سابقه و ۵ سال سنوات ارفاقی بازنشسته می‌شود و از ٣٠ روز حقوق برخوردار خواهد شد.

مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی در مورد مشاغل درمانی سخت و زیان‌آور غیردولتی هم گفت: براساس تبصره ٢ ماده ٧۶ پرستاران و بهیاران و مشاغل درمانیِ ذکرشده که در بخش غیردولتی مشغول کارند می‌توانند با ٢٠ سال سابقه کار و ١٠ سال ارفاق سنوات بازنشسته و از ٣٠ روز حقوق بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور سال ۶٧ به تصویب رسید و آیین‌نامه آن سال ١٣۶٨ اجرایی شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2547
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)