چهارشنبه 6 سپتامبر 2017 - 18:07

پورتال مسئولیت اجتماعی سازمانی شهر تهران؛ آماده بهره‌برداری

پورتال مسئولیت اجتماعی سازمانی شهر تهران با همراهی و پشتیبانی سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه صنعتی شریف آماده بهره‌برداری شده است.

با همراهی و پشتیبانی سازمان مدیریت صنعتی و پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف، پورتال مسئولیت اجتماعی سازمانی شهر تهران، آماده بهره برداری شده است.

به گزارش نگاه اقتصادی، مراسم رونمایی از این پورتال، دوشنبه بیستم شهریور ماه ۱۳۹۶ با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاونین و مدیران شهرداری تهران و واحدهای تابعه، مدیران ارشد سازمان مدیریت صنعتی، مدیران بنگاه های اقتصادی و سازمان های مردم نهاد و خبرگان این حوزه، برگزار می شود.

برگزاری پنل علمی با موضوع «نقش مدیریت شهری در ترویج مسئولیت اجتماعی سازمانی در فضای شهر» و رونمایی از تمبر یادبود مسئولیت اجتماعی سازمانی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این مراسم هستند.

این پورتال با توجه به ضرورت آگاهی رسانی و ایجاد بستر تبادل اطلاعات با ذینفعان ذکر شده در لایحه نظام نامه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانها و بنگاه‌های اقتصادی شهر تهران” شامل: شهرداری تهران، سازمان ها، شرکت ها و واحدهای تابعه، پیمان‌کاران، تامین‌کنندگان کالا و خدمات و مشارکت‌کنندگان در فعالیت‌های شهرداری تهران و سازمان ها و بنگاه های اقتصادی شهر تهران، طراحی شده است.

در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان ها و بنگاه های اقتصادی و به منظور کاهش سوء آثار اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی مرتبط با فعالیت شهری و با استناد به مفاد ماده ۹۷ احکام برنامه عملیاتی پنجساله دوم شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران، لایحه “نظام نامه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانها و بنگاههای اقتصادی شهر تهران” را در سیصد و پنجاه و پنجمین جلسه در روز یکشنبه چهارم تیرماه سال ۱۳۹۶ و پس از قرائت و استماع گزارش کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، به صورت رسمی تصویب کرد.

براساس این لایحه، اولین گام راهبردی به منظور پیاده سازی نظام مسئولیت اجتماعی سازمانی در شهر تهران، تشکیل ستاد راهبری و دبیرخانه مسئولیت اجتماعی سازمان ها و بنگاه های اقتصادی شهر تهران است که به عهده شهرداری تهران نهاده شده است که در پی آن دبیر خانه مذکور در سازمان رفاه، خدمات و مشارکت اجتماعی تشکیل شد و رسما از ابتدای امرداد ماه سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2597
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)