- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

توافق ایدرو و شرکت‌های هندی برای فعالیت مشترک تولید صنعتی

در دیدار منصور معظمی و هیاتی از مدیران عالی شرکت‌های هندی فعال در زمینه‌های نفت، انرژی، خودرو، تایرسازی، قطعه‌سازی و صنایع تکنولوژی نوین به همراه سفیر و رییس کنفدارسیون صنعت هند زمینه‌های همکاری‌های مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایدرونیوز، در این دیدار معظمی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان همکاری مشترک در زمینه‌های فعالیت‌های ایدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای در ایران گفت: مذاکرات و تعامل ایجادشده در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید مشترک در ایران توسط کمپانی‌های بزرگ هندی می‌تواند راهگشای یک فعالیت مشترک بلندمدت باشد.

رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به پتانسیل‌های فراوان برای تولید کالاهای صنعتی و توان متخصصان و همچنین نیروهای متخصص در ایران گفت: ایدرو با پنجاه سال تجربه در حوزه صنعت و همکاری با شرکت‌های بین‌المللی و کشورهای پیشرفته صنعتی دنیا قوانین همکاری‌های بین‌المللی را به‌خوبی می‌داند و آمادگی دارد علاوه بر مذاکرات فعلی زمینه همکاری شرکت‌های پیشرفته هندی را در زمینه صنعتی با شرکت‌های خصوصی ایرانی تسهیل کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که هدف ما توسعه روابط بین دو کشور است، گفت: ایدرو تلاش می‌کند که فرصت را برای حضور شرکت‌های ایرانی در هند و شرکت‌های هندی در ایران فراهم کند.

سانوراب کومار، سفیر کشور هندوستان نیز در این دیدار با اشاره به همکاری‌های قابل انجام در زمینه تولید صنعتی گفت: دولت هند برای تسریع فعالیت‌های مشترک صنعتی با شرکت‌های ایرانی آمادگی دارد.

در این دیدار، نوشاد فوربز؛ رییس کنفدراسیون صنعت هند با اعلام آمادگی این کنفدراسیون برای همکاری با صنعتگران و شرکت‌های دولتی و خصوصی ایرانی گفت: این کنفدراسیون ۲۰۰هزار شرکت زیرمجموعه دارد و زمینه‌های فعالیت مشترک فراوانی در ایران در مناطق مختلف وجود دارد و آمادگی کامل برای این امر در این کنفدراسیون وجود دارد.

گفتنی است که قراردادی بین ایدرو و شرکت‌های Firema ایتالیا و Titagroup هند به‌صورت فاینانس در زمینه ساخت واگن مسافربری در یکی از مناطق محروم کشور منعقد شده که پیش از این دیدار موضوعات آن پیگیری و مطالب مورد بحث قرار گرفت.