- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

صدور هرگونه هولوگرام عوارض ساختمانی در شهرداری تهران ممنوع شد

شهردار تهران به منظور رفع ابهامات و اشکالاتی که در ارتباط با صدور و کارسازی هولوگرام های مربوط به عوارض ساختمانی در مناطق مختلف شهرداری ایجاد شده، با صدور بخشنامه ای صدور هرگونه هولوگرام جدید را تا اطلاع بعدی در تمامی مناطق ممنوع کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی، این بخشنامه با هدف پیشگیری از بروز فساد و شفاف سازی فعالیت ها و مدیریت بهینه درآمد و منابع نقدی شهرداری تهران صادر شده است.

در این بخشنامه که با امضای محمدعلی نجفی خطاب به شهرداران مناطق ۲۲ گانه پایتخت صادر شده، صدور هر گونه هولوگرام جدید تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.
در این بخشنامه تصریح شده، هولوگرام های صادر شده قبل از تاریخ این بخشنامه در کمیته ای که در سازمان املاک و مستغلات تشکیل می شود بررسی و پس از راستی آزمایی و تایید قابل اقدام خواهد بود و مناطق شهرداری حق قبول هولوگرام های تایید نشده را ندارند.

در ادامه این بخشنامه تصریح شده، مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران مکلفند پرداخت نقدی مودیان را به حساب خزانه شهرداری واریز و از هر گوهه پرداخت پشت باجه خودداری کنند.

«انجام هر گونه تهاتر در ازای مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی از شهرداری تهران تنها با واگذاری املاک و صرفا پس از تایید کمیته ای که در سازمان املاک و مستغلات تشکیل شده است، میسر خواهد بود» از دیگر موارد تاکید شده در بخشنامه جدید شهردار تهران است.