پنج‌شنبه 21 سپتامبر 2017 - 23:38

امضای دو سند همکاری بانکی ایران با دانمارک در وین

قرارداد فایناس ۵۰۰ میلیون یورویی دانسکه بانک دانمارک با ۱۰ بانک ایرانی و یادداشت همکاری با بانک EKF این کشور در وین امضا شد.

امضای دو سند همکاری بانکی ایران با دانمارک در وین

قرارداد خط اعتباری بانکی (فایناس) ۵۰۰ میلیون یورویی بین دانسکه بانک دانمارک با ۱۰ بانک ایرانی و همچنین یادداشت همکاری مشترک با بانک EKF این کشور برای تامین منابع مالی پروژه های مختلف زیرساختی ایران، عصر پنجشنبه در اقامتگاه سفیر ایران در وین امضا شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، قرارداد ۵۰۰ میلیون یورویی بین ۱۰ بانک ایرانی با دانسکه بانک دانمارک با حضور محمد خزاعی، معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی، سیداحمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی، و عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، بین مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره بانک های کشاورزی، ملت، پاسارگاد، سپه، پارسیان، سامان، تجارت، ملی ایران، صنعت و معدن و اقتصاد نوین با دانسکه بانک دانمارک امضا شد. از طرف بانک دانمارکی، کارستن استرویبرگ؛ رییس بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دانسکه بانک این قرارداد را به امضا رساند.

دانسکه بانک در ۱۶ کشور دنیا فعال است و علاوه بر خدمات بانکی برای مشتریان شخصی، تجاری و نهادی، خدماتی در حوزه بیمه و مسکن نیز ارائه می کند. به موجب این قرارداد، منابع بانک دانمارکی برای تامین مالی پروژه های عمرانی و تولیدی‌ بخش خصوصی و دولتی که مجوزهای لازم را طی مراحل قانونی در داخل کشور اخذ کرده اند، تخصیص خواهد یافت.

همچنین عصر پنجشنبه در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین، یک یادداشت همکاری مشترک بین این بانکهای ایرانی با بانک ای‌کی‌اف دانمارک به امضا رسید که بر اساس آن، این بانک بعدها می تواند برای پروژه های کشورمان در حوزه های مختلف و بخصوص پروژه های زیرساختی منابع مالی را تامین کند. یورن فردسگارد سورنسن، مدیر بخش همکاری های خارجی این بانک یادداشت همکاری با بانکهای ایرانی را به امضا رساند.

به گزارش نگاه اقتصادی، اولین قرارداد بانکی ایران و اروپا در دوره پسابرجام صبح روز پنجشنبه در شهر لینز اتریش بین ۱۴ بانک ایرانی با اوبر بانک اتریش به امضا رسید که بر اساس آن این بانک اتریشی خط اعتباری تا سقف یک میلیارد یورو برای پروژه های زیرساختی و تولیدی در ایران ارائه خواهد کرد.

بنابرسید احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی در این سفر عصر بعدازظهر پنجشنبه با اوالد نووتنی، رییس کل بانک مرکزی اتریش و هانس یورگ شلینگ، وزیر دارایی این کشور دیدار کرد که در این دیدارها نیز توسعه روابط بانکی و اقتصادی دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2626
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)