جمعه 22 سپتامبر 2017 - 20:10

۳۰درصد پست‌های مدیریتی کشور در اختیار بانوان قرار می‌گیرد

ابتکار گفت: ۳۰ درصد پست های مدیریتی کشور تا پایان دولت دوازدهم در اختیار بانوان قرار می گیرد.

معاون رییس‌جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: یکی از مهم ترین سیاست های دولت دوازدهم، انتصاب بانوان با رویکرد شایسته سالاری است و در این راستا ۳۰ درصد پست های مدیریتی کشور تا پایان دولت دوازدهم در اختیار بانوان قرار می گیرد.

به گزارش نگاه اقتصادی، معصومه ابتکار روز جمعه در همایش خانواده و توسعه پایدار شهرستان شهرضا که در شهرداری این شهر برگزار شد، افزود: افزایش سهم مدیریتی بانوان و تشخیص افراد شایسته برای انتصاب در مناصب دولتی باعث ایجاد نظام اداری کارآمد، افزایش سلامت و کاهش آسیب های نظام اداری کشور می شود.

وی تصریح کرد: می طلبد تا برای تبیین سهم ۳۰ درصدی مدیریتی بانوان در استان اصفهان و شهرستان شهرضا نیز برنامه ریزی های مناسب انجام شود.

وی افزود: دولت با پشتوانه مردم، تاییدات رهبر معظم انقلاب و با صلابت فعالیت های خود را در عرصه های مختلف ادامه می دهد و امید است با فعالیت و حمایت مسئولان شاهد ایجاد تحولات عظیم در کشور باشیم.

معاون رییس‌جمهور بااشاره به وجود ۴۰ خیریه و موسسه مردم نهاد در شهرستان شهرضا گفت: این موسسات، نماد وجود فرهنگ پیشرو، فرهنگ دینی، تمایل به توسعه شهر و تفکر توسعه پایدار در جامعه است.

ابتکار گفت: جامعه ای که در آن نهادهای مدنی قوی بتوانند بدون لکنت زبان در برابر قدرت بایستند و انتظارات خود را بیان کنند، می تواند به تغییر و توسعه سازنده دست یابد.

وی افزایش اشتغال به ویژه برای جوانان، بانوان تحصیل کرده و بانوان سرپرست خانوار را یکی دیگر از سیاست های مهم دولت دوازدهم اعلام کرد و افزود: دولت دوازدهم با همراهی و پشتوانه مردم می تواند به این موفقیت دست یابد و در عرصه اشتغالزایی برنامه های خود را عملیاتی کند.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده انطباق آموزش، ارائه تسهیلات و توان افزایی در راستای اشتغالزایی را ضروری دانست و تصریح کرد: این موضوع نیز در قالب اقتصاد مقاومتی در برنامه های دولت وجود دارد و می تواند تحولات و دستاورد های خوبی را برای کشور به همراه داشته باشد.

ابتکار با اشاره به مفهوم توسعه پایدار و ضرورت جلوگیری از آسیب به منابع کشور و آیندگان اظهارکرد: اگر فعالیت های کنونی جامعه و کشور باعث آسیب زدن به محیط زیست شود با مفهوم توسعه پایدار منافات دارد و می طلبد تا با مشارکت مردم، به این موضوع نیز بخوبی توجه شود.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: ریشه های عمیق درخت تنومند امنیت کشور، شهدا هستند که استقلال کنونی مرهون رشادت های آنهااست.

معاون رییس‌جمهور تصریح کرد: پیشرفت بانوان در زمینه آموزش عالی و مبارزه با بیسوادی بسیار پر شتاب تر از مردان بوده است و این موضوع نشان از زمینه های ایجاد شده برای این قشر پس از انقلاب و همت والای بانوان ایرانی دارد.

ابتکار با اشاره به نقش موثر خانواده در فرهنگ جامعه افزود: در جوامعی که خانواده سالم باشد، آسیب ها کمتر و پیشرفت بیشتر است.

وی اظهار کرد: اقتصاد پویا و مقاوم در گرو خانواده سالم است.

معاون رییس‌جمهور گفت: در خانواده سالم محبت، آرامش، عشق، مرحمت و گذشت دو سویه بخوبی محسوس است و این مبانی از طریق خانواده و در مدرسه به کودکان نیز آموزش داده می شود.

ابتکار تصریح کرد: انسانیت و کمال وجودی و معرفتی در تربیت فرزندان بیش از مدارج تحصیلی ارزش دارد اما ترویج و آموزش این اصول در خانواده های دارای خشونت غیر ممکن است.

وی افزود: اساس خانواده بر گفت و گو و تفاهم پابرجا است.

معاون ر‌ییس‌جمهور با اشاره به تاثیر گفت و گو در مذاکرات هسته ای و برجام گفت: در یک مذاکره هوشمندانه با ابرقدرت های جهان، با درنظر گرفتن منافع جمهوری اسلامی ایران برجام به نتیجه رسید و ایران از بند مخاطرات و تحریم های شدید رهایی یافت.

ابتکار گفت: زنجیر هایی که در آن وضعیت به پای ایران بسته شده بود تنها از طریق مذاکره و گفت و گوی منطقی و هوشمندانه برطرف شد.

وی با اشاره به ادب، متانت و منطق رییس‌جمهور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: این استحکام توأم با مرحمت دکتر روحانی، حقانیت جمهوری اسلامی با پیشینه تاریخی و مذهبی غنی را اثبات کرد.

معاون رییس‌جمهور در امور بانوان و خانواده افزود: بحران وضعیت خانواده ها و آسیب پذیری زیاد آنها نه تنها در کشور ما بلکه در تمام جهان وجود دارد.

ابتکار با اشاره به لزوم تبیین فرهنگ گفت و گو در خانواده ها و آموزش آن به فرزندان ادامه داد: مراجعه به مراکز مشاوره اقدام مناسبی برای حل مشکلات خانواده ها است و دولت نیز به خوبی از این بازوهای امدادی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به سالگرد درگذشت سید مجتبی هاشمی نماینده دوره چهارم مجلس در حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان افزود: او با خلوص نیت و برای رضای خدا فعالیت کرد و امید است بتوانیم با سرلوحه قرار دادن تفکر او در فعالیت های خود موفق باشیم.

شهرضا در ۸۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2637
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)