چهارشنبه 13 سپتامبر 2017 - 1:56

آثار اقتصادی مثبت توجه بنگاه‌ها به مسئولیت اجتماعی

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: توجه به مسئولیت اجتماعی در بلندمدت آثار اقتصادی مثبتی را برای بنگاه‌ها به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان این‌که مسئولیت اجتماعی با قانون و زور تحقق پیدا نمی کند، گفت: مسئولیت اجتماعی با بلوغ و آگاهی انسان ها و درک صحیح از زندگی شکل می گیرد‌.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمدعلی محمدی در مراسم رونمایی از پورتال جامع مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران، تحقق بلوغ اقتصادی بنگاه ها را با بلوغ مسئولیت اجتماعی امکان پذیر دانست و افزود: افرادی که دارای مسئولیت اجتماعی بالایی هستند به تمامی ابعاد زندگی و آثار عملکردها اهمیت می دهند.

وی اظهار داشت: توجه به مسئولیت اجتماعی؛ اقبال اجتماعی را به همراه خواهد داشت زیرا بنگاه هایی که به مسئولیت اجتماعی توجه دارند در ابتدا به بعد اقتصادی آن توجهی ندارند اما این امر در بلندمدت برای آنها آثار اقتصادی مثبتی را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در ادامه، مسئولیت اجتماعی را به معنای توجه به اخلاق؛ مدیریت اقتصادی، اجتماعی؛ و رعایت محیط زیست توسط بنگاه ها برای دستیابی به توسعه پایدار تعریف کرد.

وی با بیان اینکه معمولا هر کسب و کاری ایجاد شود جامعه از آثار زیست محیطی آن نگران می شود، تاکید کرد: بنگاه ها باید با مسئولیت اجتماعی این دغدغه را رفع کنند و وظایف خود در رعایت مسئولیت اجتماعی را بپذیرند.

محمدی خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری چنین همایش هایی کمکی برای بلوغ بیشترجامعه و بنیان یک حرکت صحیح منطقی و توام با اخلاق باشد و روزی شاهد جامعه ای بدون مساله کودکان کار و افراد بی خانمان باشیم.

 

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2680
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)