یکشنبه 17 سپتامبر 2017 - 18:38

نخستین رویداد استارتاپی در صنعت بیمه آغاز شد

قائم‌مقام بیمه آرمان در پاسخ به نگاه اقتصادی درخصوص محورهای اصلی رقابت در این رویداد گفت: اولویت ما مباحث صدور و خسارت است.

در مراسمی با حضور اصحاب رسانه، نخستین رویداد استارتاپی بیمه در قالب «Bimehtech» برای نخستین بار در حوزه بیمه در ایران و با حمایت بیمه آرمان امروز در دانشگاه شهید بهشتی کلید خورد.

به گزارش نگاه اقتصادی، مدیرعامل بیمه آرمان در ابتدای این مراسم، هدف از برگزاری نخستین رویداد استارتاپی در بیمه را استفاده از تجارب و ایده های نو و خلاق دانشجویان برای حل معضلات و چالش های صنعت بیمه دانست.

علیرضا بیانیان گفت: ورود صنعت بیمه و شرکت‌های بیمه به این رویکرد جدید را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این حرکت مورد استقبال اهالی صنعت بیمه و مردم قرار بگیرد.

وی بیمه‌گذاران را یکی از صاحبان اصلی شرکت های بیمه دانست و گفت شرکت بیمه باید خدمات مطلوب و ارزنده ای به بیمه گذاران خود ارائه نماید و بیمه آرمان سعی دارد با ورود به کسب و کارهای نوین، ارائه این خدمات را تسهیل نماید.

مدیرعامل بیمه آرمان افزود: صنعت بیمه باید در سطح جامعه به نیازسنجی بپردازد و با توجه به خواسته ها و نیازهای مردم به سمت نوآوری حرکت و محصولات جدیدی ارائه کند.

در ادامه این نشست، قائم‌مقام بیمه آرمان نیز رویداد استارتاپی در بیمه را رخدادی جدید در صنعت بیمه دانست که بیمه آرمان برای اولین بار آن را پیگیری و اجرا کرده است و گفت: این امر با هدف ارائه خدمات بهینه و سهل الوصول به مشتریان و حفظ منافع بیمه گذاران صورت می گیرد و ما لازم است با الگوبرداری از بازارهای جهانی، کسب وکارهای نوین را بومی سازی و در راستای توسعه و پیشرفت صنعت بیمه از آن بهره برداری نمائیم.

مینا صدیق‌نوحی افزود: بحث فناوری های نوین در صنعت بیمه جهان فعال شده و رو به گسترش است و بازار بیمه در ایران نیز باید با استفاده از تکنولوژی های روز و فضاهای اینترنتی به نوآوری بپردازد و خدمات خود را توسعه دهد.

وی با اشاره به مقاومت های احتمالی شبکه فروش در برابر استارتاپ ها گفت خدمات بیمه ای باید ترکیبی از سنت و مدرنیته باشد و با توجه به اینکه فرهنگ جهانی به سمت استفاده از کسب و کارهای نوین است بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد ناظر بیمه نیز لازم است تصمیمات و راهکارهایی در این مورد اتخاذ و در قالب آئین نامه ای به شرکت های بیمه ابلاغ کند تا به نوعی از نگرانی های شبکه فروش نیز کاسته شود.

عضو هیأت‌مدیره و معاون توسعه بازار و فروش بیمه آرمان نیز در ادامه این نشست با بیان چرایی نیاز بیمه آرمان به استارتاپ ها گفت: ما وارد دوره جدیدی از اقتصاد شدیم؛ در حوزه اقتصاد سه اصلِ اقتصاد مبتنی بر منابع طبیعی، اقتصاد مبتنی بر اقتصاد بهره وری و اقتصاد مبتنی بر نوآوری تعریف شده است و سهم کشور ما در حوزه اقتصاد مبتنی بر نوآوری بسیار پایین است و بایستی رویکرد اقتصاد مبتنی بر نوآوری یک اصل محقق شود.

هادی رییس‌الذاکرین افزود: در اقتصاد مبتنی بر نوآوری در حوزه های بورس، بانک و بیمه در ایران حرکتی انجام نشده است و بنگاههای اقتصادی و شرکت های بیمه در حال حاضر سنتی عمل می کنند و این یک فاجعه است و لازم است این شرکت ها به سمت نوآوری و کسب و کار های نو گام بردارند.

وی با اعلام این موضوع که در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار نفر در صنعت بیمه مشغول به فعالیت هستند، ورود به بازارها و کسب و کارهای جدید را موجب اشتغالزایی دانست و گفت با توجه به حجم فارغ التحصیلان دانشگاه ها، این افراد می توانند جذب شرکت های دانش بنیان شوند و اثربخشی خود را در تولید و اشتغال نشان بدهند.

معاون توسعه بازار و فروش بیمه آرمان، مدیریت زمان و تسهیل در فرایندهای صدور و پرداخت را از جمله مزایای استفاده از فناوری های نوین دانست و گفت: حرکت صنعت بیمه به سوی فناوری ها و کسب و کارهای نوین اجتناب ناپذیر است و رویکردهای راهبردی در صنعت بیمه باید به این سمت باشد.

وی ادامه داد: بازاریابی بیمه در ایران سنتی است و لازم است صنعت بیمه با جذب استارتاپ ها به سمت مدرنیته حرکت کند. وی گفت رویکرد بیمه آرمان به لحاظ مسئولیت اجتماعی به این سمت است و این شرکت از ایده هایی که به کسب و کارهای جدید در بیمه بیانجامد، استقبال می کند.

پویا کندری، مدیرعامل شرکت شتاب‌دهنده فارابی نیز در این نشست از حضور نهایی ۲۰ تیم برگزیده در این رقابت خبر داد و جوایز تیم‌های اول تا سوم را به ترتیب ۱۰ میلیون تومان، ۵ میلیون تومان و ۳ میلیون تومان اعلام کرد.

در ادامه این نشست، مینا صدیق‌نوحی؛ قائم‌مقام بیمه آرمان در پاسخ به پرسش نگاه اقتصادی درخصوص محورهای اصلی رقابت در این رویداد گفت: ما در پی ایجاد ارزش افزوده از طریق استارتاب‌ها در صنعت بیمه‌ایم و محورهایی همچون ارتباط با مشتری، بحث صدور، قیمت‌گذاری، خسارات، مدیریت ریسک و سرمایه‌گذاری آنلاین را در نظر گرفته‌این اما اولویت ما مباحث صدور و خسارت است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2745
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)