سه‌شنبه 3 اکتبر 2017 - 14:44

برگزاری کنفرانس “راه ابریشم با تمرکز بر نقش ایران” در شانگهای چین

توافق مالی ۱۰ میلیارد دلاری اخیر میان ایران و چین برای اجرای پروژه‌های عمرانی ایران اتفاقی مهم در روابط اقتصادی تجاری دو کشور است.

کنفرانس یک روزه “راه ابریشم با تمرکز بر نقش ایران” به همت سازمان توسعه تجارت ایران، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و پاویون ملی ایران در شانگهای با حضور بیش از سیصد شرکت تجاری برگزار شد و ویژگی‌ها و فرصت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور توسط سخنرانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش نگاه اقتصادی، دهقانی، رایزن بازرگانی ایران در شانگهای، ضمن اشاره به همکاری‌های گسترده اقتصادی، تجاری و سیاسی فعلی میان دو کشور، سفر سال گذشته رییس جمهور چین به ایران را مهم ارزیابی کرد و آن را نشانه‌ای از اراده طرفین برای ادامه روند گسترش روابط در تمامی زمینه‌ها دانست.

دهقانی با بیان اینکه شرایط در حال حاضر برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در ایران بسیار مناسب است، توافق مالی ۱۰ میلیارد دلاری اخیر میان ایران و چین، برای اجرای پروژه‌های عمرانی ایران را اتفاقی مهم در روابط اقتصادی تجاری دو کشور خواند و اظهار داشت: پاویون ملی ایران با حمایت و پیگیری سازمان توسعه تجارت در حال تأسیس است و امیدواریم که این پاویون بتواند بستر مناسبی را برای معرفی و صدور کالاهای صادراتی ایران به بازار مصرفی به سرعت در حال رشد چین و افزایش صادرات غیر نفتی ایران ایجاد نماید.

وی با معرفی فرصت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران و برخی از سیاست‌های تشویقی دولت ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: فعالیت پاویون ایران در شانگهای می‌تواند سبب افزایش توان صادراتی تولیدکنندگان ایرانی و ارتقای همکاری‌های تجاری و سرمایه گذاری، توسعه همکاری‌های اقتصادی دوجانبه و در نهایت تقویت و تحکیم روابط دوستانه میان دو کشور باشد.گفتنی است، تاکنون بیش از ۱۲ کشور در این منطقه آزاد تجاری اقدام به تأسیس پاویون‌های ملی کرده اند. تأسیس پاویون ملی ایران نیز فرصتی مناسب را در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار خواهد داد تا با کاهش هزینه‌های بازاریابی و لجستیک و با کمترین موانع قانونی به صادرات کالا به شانگهای و در مرحله بعد به سراسر چین بپردازند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2856
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)