دوشنبه 9 اکتبر 2017 - 16:04

۴ عامل افت پنج‌ساله بهره‌وری نیروی انسانی

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در پاسخ به نگاه اقتصادی گفت: رکود اقتصادی بر متغیر “انگیزه” منابع انسانی تأثیر منفی داشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و رییس سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی با بیان این‌که پیچیده‌ترین بخش مدیریت در دنیا، مدیریت منابع انسانی است، گفت: نقش محوری‌ انسان روزبه‌روز بیشتر می‌شود و راز موفقیت انسان‌ها در کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته، توسعه منابع انسانی است که بیشترین بازدهی سرمایه‌گذاری نیز در این حوزه وجود دارد.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمدعلی محمدی در نشست خبری “سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی” اظهار داشت: امروز سهم سرمایه انسانی از ثروت کشورها در حال افزایش است چرا که انسان‌های توسعه‌یافته سرمایه سازمان‌ها شده‌اند و مدیریت آن‌ها از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

وی در پاسخ به پرسش نگاه اقتصادی درباره جایگاه مقوله «بهر‌ه‌وری نیروی انسانی» در این کنفرانس با توجه به ضروت چاره‌اندیشی برای افت پنج‌ساله شاخص در این بخش (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵)، گفت: با همین موضوع در کنفرانس سخنرانی داریم و در مورد متغیرهای تأثیر گذار بر شاخص بهر‌ه‌وری نیروی انسانی همچون ارزش‌ها و باورها، انگیزه‌ها، نگرش‌ها و رویکردها و دانش و مهارت بحث خواهیم کرد.

محمدی افزود: به‌عنوان مثال کسادی بازار و رکود اقتصادی بازمانده از سال‌های قبل، بر متغیر “انگیزه” منابع انسانی تأثیر منفی داشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: سال‌هاست که در کشور ما اقتصاد مقاومتی مطرح شده و بی‌تردید محور اصلی اقتصاد مقاومتی انسان توسعه‌یافته است؛ در حقیقت ابتدا انسان‌ها باید توانمند شوند تا اقتصاد توسعه یابد.

وی یادآور شد: در تمام برنامه‌های توسعه‌ای کشور پیش‌بینی شده که نرخ بیکاری کاهش یابد به‌گونه‌ای که باید در سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری به ۸ درصد برسد. ضمن این‌که نرخ رشد اشتغال ما باید ۳٫۸ درصد باشد. بر همین اساس و برابر ماموریتی که سازمان مدیریت صنعتی برای توسعه ظرفیت مدیریت در کشور بر عهده دارد و منابع انسانی مهمترین بعد آن است، این مساله مورد توجه جدی سازمان قرار گرفته و برگزاری کنفرانس توسعه منابع انسانی یکی از اقدامات همسو با این ماموریت است.

* ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان از بخش خصوصی بوده‌اند

در ادامه این نشست، احمد بذلی، رییس شورای راهبری سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی ضمن ارائه آماری از ۱۲ دوره برگزاری این کنفرانس اظهار داشت: ۸۳۵ تجربه و ۳۵۷۵ مقاله به دبیرخانه این همایش ظرف دوره‌های گذشته ارسال شده و بیش از ۶۰۰ تجربه در این کنفرانس‌ها ارائه شده است.

وی افزود: همچنین بالغ بر ۱۶ هزار نفر از متخصصان و علاقمندان به حوزه منابع انسانی در این کنفرانس‌ها شرکت کرده‌اند که نتیجه آن ۲۵ هزار نفر ساعت آموزش یادگیری بوده است. ۶۰ درصد از شرکت کنندگان از بخش خصوصی و بقیه از بخش‌های دولتی و وابسته به دولت بوده‌اند. همچنین ۳۰ درصد از شرکت کنندگان از بانوان کشور بوده‌اند.

بذلی ادامه داد: سیزدهمین دوره این کنفرانس در روزهای ۱۵ و ۱۶ آبان ماه برگزار می‌شود که روز نخست در محل سازمان مدیریت صنعتی همراه با برگزاری کارگاه‌های تخصصی و ارائه تجارب موفق و ناموفق سازمان‌ها در حوزه توسعه منابع انسانی خواهد بود. روز دوم نیز در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی با ارائه مقالات برتر اجرا خواهد شد.

وی در تشریح اهداف برگزاری این کنفرانس به توانمندسازی حوزه منابع انسانی کشور اشاره کرد و افزود: در این دوره اهدافی همچون آشنایی متولیان حوزه منابع انسانی با آخرین دستاوردهای ملی و جهانی و ایجاد زمینه‌های لازم برای معرفی سازمان‌ها و چهره‌های برتر حوزه منابع انسانی دنبال خواهند شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2880
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)