دوشنبه 16 اکتبر 2017 - 23:24

راه‌اندازی سامانه ۱۹۵برای رسیدگی به شکایت از تبلیغ‌های پیامکی

کاربران می توانند متن پیام تبلیغی را به این سامانه ارسال کنند و پس از بررسی تخصصی و تشخیص تبلیغی بودن آن، اقدام لازم انجام می‌شود.

راه‌اندازی سامانه ۱۹۵برای رسیدگی به شکایت از تبلیغ‌های پیامکی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از امروز سامانه ۱۹۵ برای رسیدگی به شکایت کاربران درباره ارسال پیام های تبلیغی پیامکی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمدجواد آذری‌جهرمی عصر امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست تخصصی «اقتصاد دیجیتال در تله‌کام ۲۰۱۷» افزود: کاربران می‌توانند متن پیام تبلیغی را به این سامانه ارسال کنند و پس از بررسی تخصصی و تشخیص تبلیغی بودن آن، اقدام لازم انجام می‌شود.

* ضرورت تدوین برنامه برای اینترنت اشیا

آذری جهرمی انقلاب چهارم صنعتی را ترکیب بخش های مختلف و فعالیت های بین بخشی با استفاده از ظرفیت فناوری توصیف کرد و گفت: انقلاب دیجیتال ظرفیتی است که می تواند در بخش کشاورزی، سلامت، درمان، حمل و نقل و بسیاری بخش های دیگر فعال شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد بر پایه پیش بینی ها، با آمدن هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و تحلیل های هوشمند به یک شتاب بیشتری می رسد.
وی بر ضرورت تدوین برنامه و سند برای حرکت در این بخش تاکید کرد تا از فرصت های انقلاب چهارم صنعتی و توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور استفاده شود.

آذری جهرمی تاکید کرد برای ورود هر پدیده ای به کشور ابتدا به همفکری و گفتمان سازی نیاز است و افزود: برای ورود به انقلاب چهارم و اقتصاد دیجیتال به نگرش همه جانبه نیازمندیم؛ زیرا تاثیرهای اجتماعی و اقتصادی بر کشور خواهد داشت.

عضو هیات دولت از لزوم مذاکره در این زمینه در زیربخش های فرهنگی، حقوقی و امنیتی خبر داد و گفت: این موضوع سبب می شود درگیری کشور در عرصه فضای مجازی افزایش یابد.

وی ادامه داد: تاثیرهای فرهنگی این انقلاب بر کشور نیز باید بررسی شود زیرا فرهنگ جامعه را عوض خواهد کرد.

به گفته وی، اقتصاد دیجیتال مظروفی است که در هر ظرفی شکل می گیرد و ما باید ظرف خود را ایجاد کنیم تا از چالش های دیگر بپرهیزیم.

* مشکلات بخش اینترنت ثابت

این مسوول همچنین در این نشست گفت: نگرانی‌ها درباره پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات در چهار دسته زیرساخت، تناسب خدمات با فرهنگ، مهارت و صرفه اقتصادی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در چهار سال گذشته در بخش زیرساخت سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفت و رشدی ۱۰ برابری ثبت شد؛ برای نمونه در بحث پهنای باند موبایل رشد بسیار بالایی را شاهدیم و از ۳۰۰ هزار به ۴۰ میلیون مشترک رسیده ایم. در زمینه اینترنت ثابت نیز رشد بسیار زیادی ایجاد شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآوری کرد: سرمایه‌گذاری کم و انحصار در بخش اینترنت ثابت در کنار قیمت زیاد باعث شده است مشکلاتی در این بخش به وجود آید.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند در حوزه اینترنت سرمایه‌گذاری انجام دهد که این مشکل بزرگ باید رفع شود.

آذری جهرمی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل، تولید محتوای بومی است که در بخشی مانند تولید ویدئو می‌تواند ۴۰هزار میلیارد ریال درآمد ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (ایران تله کام ۲۰۱۷) امروز با حضور ۲۲۵ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۱۰۲ شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنها از ۱۵ کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2906
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)