سه‌شنبه 24 اکتبر 2017 - 10:06

اشتغال ده هزار نفری در مجموعه کرمان موتور

معاون وزیر صنعت با اشاره به اشتغال ده هزار نفری در مجموعه کرمان موتور گفت: برنامه‌های پیش رو‌ در راستای افزایش تولید‌ قطعات داخلی خودرو است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات‌مدیره و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه صنعتی ارگ جدید بم گفت: امید به آینده واقعی را امروز در این مجموعه دیدم.

به گزارش نگاه اقتصادی، سیدمحمود نوابی با اشاره به سابقه بیش از دو دهه فعالیت اقتصادی مجموعه ارگ جدید اشاره کرد: وقتی جایی فعالیت عمرانی، صنعتی اتفاق می افتد که سبب اشتغال می شود، نه‌تنها وظیفه وزارت صنایع، بلکه وظیفه بانک‌ها، گمرک و مقامات محلی است که حمایت کننده باشند. آن‌چه که بنده خبر دارم این است که مقامات محلی در این مجموعه حمایت کننده بوده اند.

وی با اشاره به اهتمام ویژه مدیریت مجموعه ارگ جدید به استفاده از ظرفیت‌های معطل مانده از سنوات گذشته و شادابی و فعالیت این مجموعه ها درحال‌حاضر افزود: بیشترین آسیب ها به این مجموعه در نتیجه سیاست گذاریهای دولت نهم و دهم بوده است.

نوابی ادامه داد: آنچه که این مجموعه را رنج می دهد برخی تصمیم گیری ها است و گر نه این مجموعه با داشتن زیر ساخت‌هایی از قبیل راه آهن، فرودگاه و … آینده روشنی خواهد داشت.

وی با اشاره به اشتغال ده هزار نفری در مجموعه کرمان موتور این مقوله را کار بسیار بزرگ اعلام کرد و افزود: امروز برای بنده بازدید شاداب و امیدوار کننده ای بود یعنی تصور نمی کردم واحدهای جنبی قطعه‌سازی به این صورت شکل گرفته باشد. هرچند که با صحبتی که با مدیران این مجموعه داشتم تاکید کردند ظرفیت‌ها و برنامه‌های پیش روی مجموعه ارگ جدید در راستای تولیدات بیشتر قطعات داخلی خودرو خواهد بود.

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از ثبات به وجود آمده در بازار دولت دوازدهم خبر دادند و افزودند: کنترل منطقی و تعادل و حفاظت از حقوق مصرف کنندگان در دستور کار جدی دولت قرار دارد.

وی در پایان در مورد افزایش قیمت خودرو طی روزهای اخیر اشاره کرد: قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت صورت می گیرد و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان به طور مستقیم دخالتی ندارد و فقط مرجع بررسی شکایات است. لیکن خودروها مشمول قیمت‌گذاری تکلیفی و تثبیتی نیستند و باید ضوابط عمومی قیمت گذاری را رعایت کنند. هرچند که بررسی‌های ما نشان می دهد قیمت خودرو در خود بنگاه‌ها و کمپانی‌ها اضافه نشده و این افزایش قیمت فقط در بازار به وجود آمده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=3055
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)