شنبه 4 نوامبر 2017 - 7:29

محصولات جدید امرسان با ضمانت ۳۶ماهه می‌آیند

فتاحی در پاسخ به نگاه اقتصادی گفت: ما بخشی از مواد اولیه خود را از آلمان و برخی از قطعات اصلی یخچال‌های خود را نیز از ایتالیا تأمین می‌کنیم.

گروه صنعتی امرسان ضمن اعلام تکمیل سبد محصول خود با یخچال‌های جدید و لباس‌شویی‌های تمام‌اتوماتیک و رونمایی از این محصولات، برای نخستین بار در ایران از ضمانت‌نامه ۳۶ماهه برای لوازم خانگی خود رونمایی کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی، مؤسس و رییس هیأت‌مدیره گروه صنعتی امرسان در مراسم و نشست خبری مربوط به این رویداد اظهار داشت: در راستای مرتفع‌کردن نیاز هموطنان به یخچال فریزر تولید داخل، از سال ۱۳۶۰ ضمن تغییر شیوه تولید یخچال و فریزر در ایران شروع به کار کرده‌ایم و فعالیت جدی خود را در سال ۶۴ با هدف تامین بخشی از نیاز کشور به انواع یخچال و یخچال‌ فریزر خانگی با تکیه بر شیوه‌های دانش‌بنیان آغازشده و به یمن کیفیت مطلوب و قیمت رقابتی محصولات خیلی زود جای خود را در بین مصرف‌کنندگان باز کرده است.

* شرکت با آلمانی‌ها، ایتالیایی‌ها و برترین‌های چین

حسین فتاحی درخصوص چشم‌انداز این گروه صنعتی گفت: با رویکردی صادرات‌محور بنا داریم تا سال ۱۴۰۰ تولیدکننده و برند برتر منطقه در حوزه لوازم خانگی باشیم. وی افزود: همچنین با سرمایه‌گذاری فراوان در حوزه فضای مجازی قصد داریم ۲۰ درصد درآمدهای شرکت مبتنی بر فعالیت‌های مبتنی بر فناوری‌های اطلاعات باشد.

وی در پاسخ به پرسش نگاه اقتصادی درخصوص شریک خارجی این کارخانه گفت: ما بخشی از مواد اولیه خود را از آلمان و برخی از قطعات اصلی یخچال‌های خود را نیز از ایتالیا تأمین می‌کنیم و به‌تازگی نیز درصدد ایجاد یک جوینت‌ونچر با برند هایر هستیم.

* تولید مشترک بک محصول آلمانی در ایران با برند داخلی

در ادامه این مراسم، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ایران نیز اظهار داشت: هیچ برندی با یک محصول موفق نیست و برای رشد باید رقابت و محصولات جدید داشته باشیم و لازمه این موفقیت حمایت مردم و دولت از تولید داخلی است.

محمد طهان‌پور در پاسخ به پرسش نگاه اقتصادی درخصوص دستاوردهای صنعت لوازم خانگی در پسابرجام گفت: یکی از کارخانه‌های داخلی موفق به بستن قرارداد با یک کمپانی آلمانی شده و تولید مشترک محصول در ایران را با برند داخلی و برنامه صادارت ۳۰درصد از محصول تولیدی آغاز کرده و در برخی برندهای خارجی نیز قراردادهایی برای تبدیل شده ایران به هاب صادارتی منظقه بسته شده است.

وی با بیان این‌که دانش، تکنولوژی و سرمایه مهم‌ترین ارکان برای تولید داخلی است تا بتواند خریدار را جذب کند و نگه دارد، افزود: تولیدکنندگان چوب مالیات بر ارزش افزوده را می‌خورند، چون بازار کشش خرید نقدی ندارد و در حالی که هنوز چک اول وصول نشده است، باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند.

* مخالفت مسئولان با ایجاد شعب بانک‌های خارجی که حاضرند وام ۴درصد بدهند

رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به بالا بودن سود تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان عنوان کرد: سود بانکی به صورت اسمی ۱۵ درصد است اما در نهایت این تسهیلات با نرخ بالای ۲۳ درصد به دست تولیدکننده می‌رسد. این در حالی است که برخی بانک‌های خارجی حاضرند با تأسیس شعبه در ایران به تولیدکنندگان ما با نرخ سود ۴درصد وام بدهند اما آقایان مسئول اجازه این کار را نمی‌دهند.

* فولاد مبارکه ورق را ۲۶درصد گران‌تر از قیمت جهانی به تولیدکنندگان داخلی می‌فروشد

وی اضافه کرد:  در چنین وضعیتی تولیدکننده باید بابت مواد اولیه از جمله فولاد به شرکت‌های عرضه‌کننده این مواد پول نقد پرداخت کند. آن هم در حالی که ورق مورد نیاز خود را ۲۶درصد گران‌تر از قیمت جهانی باید از فولاد مبارکه بخرند.

به گفته وی، اگر فردی سرمایه خود را در بانک‌های داخلی سپرده‌گذاری کند با توجه به وضعیت ربا و سود بالای بانکی می‌تواند سود قابل توجهی را کسب کند که همین مسأله سود بالای بانکی، باعث فلج شدن اقتصاد کشور شده و سیستم بانکی به سمت تقویت دلالی حرکت کرده بود که با کاهش نرخ سود مقداری از این مسأله جلوگیری شد.

طحان‌پور افزود: اگر تولیدکننده به دنبال دانش و تکنولوژی روز و مشارکت با شرکت‌های خارجی نرود، زمین‌گیر خواهد شد و اگر صادرات‌گرا نباشد هم نمی‌تواند سهم بازار داخل خود را حفظ کند.

* تا ۵ سال آینده ۶۰درصد اصناف در ایران جمع می‌شوند

وی در ادامه از برنامه‌ریزی اتحادیه لوازم خانگی برای متصل شدن اعضای صنف لوازم خانگی به شبکه فروش اینترنتی خبر داد و گفت: تا ۵ سال آینده ۶۰درصد اصناف در ایران جمع می‌شوند مگر این‌که کالای تولیدی تحت برند عرضه کنند و یا فروشگاه بزرگی شوند و خدمات مناسبی ارائه دهند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی با بیان این‌که تولید داخلی یک محصول نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب در کنار کیفیت مطلوب و رقابت سالم است، گفت: به‌تازگی فاکتور بسیار مهم و اثرگذاری به نام رقابت در فضای مجازی از تأمین تا توزیع کالا و همچنین تبلیغات شکل گرفته است که بی‌توجهی به این فرصت باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیر برای تولیدکنندگان داخلی خواهد شد.

وی با بیان این‌که قصد داریم ۲۰ درصد از درآمد شرکت امرسان را از طریق فضای مجازی کسب کنیم، گفت: در‌حال‌حاضر خط مونتاژ تولیدات این کشور در تاجیکستان ایجاد شده است و هفته گذشته نیز با کشور سوریه مذاکراتی داشتیم تا در آن‌جا نیز خط تولید احداث کنیم و علاوه بر این، کالای ساخته‌شده نیز به آن‌ها صادر کنیم.

 

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=3073
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)