پنج‌شنبه 8 ژوئن 2017 - 4:40

تولید ۱۷۲ هزار دستگاه خودرو در ۲ ماهه ۹۶

۱۶۲ هزار و ۵۱۶ سواری، هفت هزار و ۶۶۷ وانت، یک هزار و ۴۷۶ کامیون، ۱۶۲ اتوبوس و ۱۱۶ مینی‌بوس در این فهرست بود.

تولید ۱۷۲ هزار دستگاه خودرو در ۲ ماهه ۹۶

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: شمار خودروهای تولیدی در مدت ۲ ماهه امسال به ۱۷۲ هزار و ۳۳ دستگاه رسید که سهم خودروهای سواری بیش از ۹۴ درصد است.

به گزارش نگاه اقتصادی، بر اساس سند راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امسال باید شمار خودروهای سبک تولیدی (سواری و وانت) به یک میلیون و ۷۵۰ هزار دستگاه برسد.

در هدف چشم انداز ۱۴۰۴ نیز تولید سه میلیون دستگاه پیش بینی شده است.
در همین پیوند به گزارش چهارشنبه شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در دوماهه نخست امسال ۱۶۲ هزار و ۵۱۶ دستگاه خودرو سواری تولید شد و همچنین هفت هزار و ۶۶۷ دستگاه وانت، یک هزار و ۴۷۶ دستگاه کامیون، ۱۶۲دستگاه اتوبوس و ۱۱۶ دستگاه مینی بوس در این فهرست بود.

برمبنای سند راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت، انتظار می رود امسال ۴۳ هزار دستگاه خودرو تجاری (اتوبوس، مینی بوس و کامیون) به تولید برسد که در افق چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به ۱۲۰ هزار دستگاه پیش بینی شده است.
سهم اردیبهشت ماه در تولید انواع خودرو ۱۰۳ هزارو ۹۵۴ دستگاه بود که ۹۷ هزار و ۹۴۲ دستگاه آنها سواری است.

در این ماه چهار هزارو ۷۶۰ دستگاه وانت، یک هزارو ۶ دستگاه کامیون، ۹۹ دستگاه اتوبوس و ۶۹ دستگاه مینی بوس تولید شد.

پارسال شمار خودروهای تولیدی یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۱۲۳ دستگاه اعلام شد که نسبت به عملکرد سال پیش از آن رشد ۳۸ درصدی را ثبت کرد.

بر اساس راهبرد وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است تا سال ۱۴۰۴ یک سوم خودروهای تولیدی کشور راهی بازارهای صادراتی شود.

قرار بود در سال ۱۳۹۴ تولید خودرو در کشور به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه برسد اما با توجه به شرایط مالی خودروسازان و تحولات بین المللی ۹۷۶ هزار و ۸۳۶ دستگاه انواع خودرو تولید شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در سند راهبردی خود میزان فروش امسال خودروسازان کشور را ۲۰ میلیارد دلار ( خودرو و قطعات ) پیش بینی کرده که در افق ۱۴۰۴ دستیابی به رقم ۵۰ میلیارد دلار مورد انتظار است.

همچنین ارزش صادرات خودرو امسال ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برآورد می شود و ارزش قطعات صادراتی خودرو نیز به ۹۰۰ میلیون دلار می رسد.

قرار است در افق چشم انداز ارزش خودرو صادراتی کشورمان به ۱۵ میلیارد دلار برسد و سهم قطعه سازی خودرو نیز به ۶ میلیارد دلار بالغ شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=312
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)