- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

نستله ایران گواهی تامین مسئولانه مواد اولیه SGS گرفت

پس از یک سال و نیم تلاش مستمر و شبانه‌روزی، تیم خدمات کشاورزی نستله ایران با همکاری‌های مستمر گاوداری‌های زرین‌هیو و آوین‌دشت، تامین‌کنندگان شیر خام کارخانه نستله ایران در قزوین، موفق به دریافت تاییدیه شرکت بین‌المللی SGS (انجمن عمومی نظارت) در زمینه تامین مسئولانه مواد اولیه این کارخانه شدند.

به گزارش نگاه اقتصادی، این دو گاوداری، اولین مزارع شیری دریافت‌کننده گواهی معتبر SGS در جمهوری اسلامی ایران هستند که نشان‌دهنده مطابقت کامل آن‌ها با ایمنی و کیفیت مورد انتظار نستله از تامین‌کنندگانش است.

دستیابی به این گواهی را می‌توان حاصل راهنمایی‌های تخصصی گروه خدمات کشاورزی شرکت نستله ایران و سرمایه‌گذاری‌های عظیم و زیرساختی در راستای بهبود شرایط کار و ایمنی کارکنان مزارع دانست.

نستله در جهان همواره نسبت به پایبندی به بالاترین استانداردهای ایمنی و رعایت قوانین در محیط کار متعهد بوده و پایبندی به این تعهدات را نسبت به تامین‌کنندگانش با جدیت تمام پیگیری می‌کند تا به طور متداوم، به اجرا درآیند.

عرضه محصولات با بالاترین کیفیت‌ها، از محل کارخانه تا به دست مصرف‌کنندگان را می‌توان از نتایج این تعهدات دانست که در راستای نهادینه‌ترین مسئولیت نستله در قبال جامعه مبنی بر بهبود زندگی و سهیم شدن در ساخت آینده‌ای سالم‌تر هستند.

نتایج این ممیزی تصدیق می‌کند که گاوداری‌های طرف قرارداد نستله ایران به طور کامل و بدون کوچک‌ترین مغایرت با الزامات و استانداردهای نستله در دنیا در زمینه تامین مسئولانه مواد اولیه کارخانه نستله فعالیت می‌کنند.

این الزامات شامل مطابقت با قوانین جمهوری اسلامی ایران و همچنین قوانین بین‌المللی، ایمنی کارکنان از جمله قوانین کار عمومی، قوانین کار کودکان، شرایط کاری و حفظ منابع طبیعی و ملی از جمله آب، خاک، مدیریت پسماند، حفظ تنوع زیست‌محیطی و نیز سلامت و رفاه دام می‌شود.

علیرضا سرابچی، مدیر کل ارتباطات و سرویس‌های بازاریابی شرکت نستله ایران، با ابراز خرسندی از دریافت این گواهی، ابراز داشت: «نستله در جهان، اعتقاد راسخی به ایجاد ارزش مشترک دارد. ارزش‌هایی که نه‌تنها نستله را قادر به اجرای تعهدات خود ساخته، بلکه ذینفعان این شرکت، از مصرف‌کنندگان گرفته تا تامین‌کنندگان را نیز منتفع می‌سازد. زحمات یک سال و نیم تیم خدمات کشاورزی ما، نتایجی وصف‌ناپذیر در بهبود کیفیت این دو مزرعه شیری کشورمان برجای گذاشته که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، این نتایج را در دیگر مزارع نیز شاهد باشیم.»

در این ممیزی که توسط کارشناسان SGS در تاریخ های ۱۵ و ۱۶ مهرماه به ترتیب در گاوداری‌های زرین‌هیو و آوین‌دشت انجام گرفت، انطباق کامل فرآیند کار در گاوداری‌های ذکر شده با استانداردها، از طرف شرکت SGS و کارشناسان آن تایید شد.

بنا بر این گزارش، کارشناسان ممیزی با ابراز رضایت و شگفتی از سطح بالای رعایت استانداردهای بین‌المللی در گاوداری‌های ایران، خواستار بازدید دامپروران سایر کشورهای منطقه از این گاوداری‌ها شدند.