پنج‌شنبه 23 نوامبر 2017 - 6:14

ال‌جی OLED؛ نقطه درخشان تاریخ تلویزیون

این تلویزیون‌ها چه در تصویر چه در صدا جزو اولین‌های این صنعت هستند و توانسته‌اند در تاریخچه پر از نوآوری تلویزیون، جایگاه مهمی را از آن خود کنند.

فناوری خاصی که باعث شد تلویزیون‌ها به فرم امروزی دربیایند اولین بار در سال ۱۹۲۷ رونمایی شد. یعنی تقریبا می‌توان گفت یک قرن از رونمایی اولین فناوری تلویزیون‌ها گذشته است. در این یک قرن اتفاقات منحصربه‌فردی برای این صنعت افتاده است که احتمالا هیچ‌وقت نشنیده‌اید.

به گزارش نگاه اقتصادی، از زمانی که اولین بار تصویر روی تلویزیون به نمایش درآمد تا زمانی که بازیگران مختلف از طریق این صفحه جادویی قلب و روح بینندگان را لمس می‌کردند، تلویزیون همیشه در روند گرایش‌های فرهنگی نقش مهمی ایفا کرده است. به گونه‌ای که اکنون این وسیله سرگرمی در سرتاسر دنیا به عنوان قلب الکتریکی هر خانه شناخته می‌شود و اکثر خانواده‌های دنیا بدون این جعبه جادویی اصلا نمی‌تواند زندگی کنند.

اولین بار تلویزیون به وسیله یک جوان ۲۱ ساله به اسم Philo Taylor به نمایش گذاشته شد. کسی که تا ۱۴ سالگی اصلا برق در خانه خود نداشت. شاید خود تیلور هم فکر نمی‌کرد که تلویزیون در یک قرن بعد همچنان به اصل اولیه خود پایبند باشد و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته بتواند حضور خود در هر خانه‌ای را قطعی کند. حتی با وجود تغییرات گسترده در پنل نمایش و کیفیت تصویر تا همین اواخر تلویزیون‌ها از همان روش استفاده گرفتن تصویر از طریق آنتن استفاده کرده و با توجه به آن خدمات به مخاطب خود می‌دادند.

ولی اکنون شاهد نسل جدیدی از تلویزیون‌ها هستیم که اتفاق جدیدی رقم زده‌اند. تلویزیون‌هایی مثل OLED شرکت ال‌جی که علاوه بر کنار گذاشتن یک فناوری قدیمی، توانسته قابلیت‌های پخش محتوا از طریق اینترنت را هم گسترش دهد و سبک زندگی مخاطبان خود را کاملا عوض کند.

چیزی که فناوری OLED را از بقیه فناوری‌های این صنعت متمایز می‌کند قابلیت خاموش و روشن شدن هر پیکسل به‌صورت مجزا است. این امر تلویزیون را از نور پشت زمینه بی‌نیاز می‌کند که در نتیجه باعث می‌شود تلویزیون رنگ مشکی را به‌صورت کامل نشان دهد و کنتراست بی‌نظیری داشته باشد. بنابراین تلویزیون OLED می‌تواند لبه‌ها و اشیا کوچک که در یک پس زمینه تاریک قرار گرفته‌اند را به خوبی نشان دهد.

همچنین فناوری مشکی مطلق تلویزیون OLED به عنوان یک عامل موثر برای شفافیت بیشتر و دقیق‌تر بودن رنگ‌های به نمایش درآمده نیز بشمار می‌رود.
در کنار طیف رنگ گسترده، تلویزیون‌های OLED ال‌جی بهترین جزئیات رنگ‌بندی را نشان می‌دهند. علاوه بر آن کیفیت تصویر غیرقابل مقایسه OLED از زاویه بسته نیز به خوبی قابل مشاهده است و هرکسی در هر نقطه خانه می‌تواند رنگ و وضوح عالی این تلویزیون‌ها را ببیند. این امر در مورد بیشتر تلویزیون‌های LCD صادق نیست زیرا در زاویه بسته رنگ‌ آنها محو و کنتراست آنها کم می‌شود.

تمام تلویزیون‌های ال‌جی از انواع محتواهای بصری با کیفیت HDR پشتیبانی می‌کنند. کیفیت HDR توانایی یک تلویزیون را برای نمایش تفاوت بین سفید سفید تا سیاه سیاه گسترش می‌دهد. به خاطر همین امر هر صحنه از یک فیلم HDR با جزئیات بسیار بیشتری به نمایش درمی‌آید.

همچنین تلویزیون‌های OLED 2017 ال‌جی به عنوان اولین تلویزیون‌هایی در دنیا که از Dolby Atmos بهره می‌برند، می‌توانند محتواها را از طبق فناوری با تصویری با کیفیت فوق پیشرفته و صدایی هنری به‌صورت یکپارچه پخش کند و یک مرکز سرگرمی درست کند. دو فناوری Dolby Vision و Dolby Atmos در کنار یکدیگر محتوایی جامع نشان می‌دهند که توسط تولید‌کنندگان و پخش‌کنندگان محتوای حرفه‌ای در سرتاسر دنیا پشتیبانی می‌شود. محصولات بیش از ۸۰ استودیو با فناوری Dolby Vision و عناوین بیش از ۱۰۰ استودیو با Dolby Atmos در دسترس هستند و ۲۵ استودیو نیز از دو فرمت باهم پشتیبانی می‌کنند.

این تلویزیون‌ها چه در تصویر چه در صدا جزو اولین‌های این صنعت هستند و توانسته‌اند در تاریخچه پر از نوآوری تلویزیون، جایگاه مهمی را از آن خود کنند. جایگاهی که رسیدن به آن فقط توسط شرکتی نوآور و خلاق مثل ال‌جی ممکن می‌شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=3397
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)