شنبه 2 دسامبر 2017 - 13:59

رقابتی تنگاتنگ برای بزرگترین تامین مالی سال ۹۶

عرضه اولیه قرارداد‌های سلف موازی استاندارد کالای برق شرکت گروه مپنا در نماد سمپنا ۹۷۱ با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل بورس انرژی ایران با اشاره به این موضوع که این اوراق با هدف تامین بخشی از سرمایه در گردش و هزینه‌های سرمایه‌گذاری توسط شرکت گروه مپنا انتشار یافته است به بیان جزئیات تامین مالی ۴هزار میلیاردی ریالی شرکت مذکور پرداخت.

به گزارش نگاه اقتصادی از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، در جریان معاملات روز جاری، در تابلو سلف موازی استاندارد بورس انرژی ایران، عرضه اولیه قرارداد‌های سلف موازی استاندارد کالای برق شرکت گروه مپنا در نماد سمپنا ۹۷۱ با موفقیت انجام شد.

سیدعلی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی با بیان این مطلب به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: در مجموع یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۳۵۸ قرارداد با قیمت ۲ میلیون ۸۴۲ هزار ریال به ارزش ۴ هزار و ۱۶ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: قیمت پایه عرضه اولیه این اوراق ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۱۴۰ ریال بود که با توجه به رقابت خریداران در نهایت قیمت ۲ میلیون و ۸۴۲ هزار ریال کشف شد.

مدیر عامل بورس انرژی ایران با اشاره به این موضوع که این اوراق با هدف تامین بخشی از سرمایه در گردش و هزینه های سرمایه گذاری توسط شرکت گروه مپنا انتشار یافته است به بیان جزئیات تامین مالی ۴هزار میلیاردی ریالی شرکت مذکور پرداخت و گفت: دارایی پایه هر قرارداد بسته برق (انرژی الکتریکی) معادل یک “کیلووات” در هر ساعت از “دوره مصرف” در “دوره تحویل” است و خریداران در صورت داشتن شرایط تحویل و اعلام آمادگی جهت تحویل، قادر خواهند بود دارایی پایه قرارداد را در نقطه مرجع داد و ستد (هاب) انرژی الکتریکی در شبکه سراسری برق کشور تحویل بگیرند. همچنین با توجه به قابلیت تسویه نقدی قراردادها، خریداران می‎توانند در طول دوره معاملاتی یا در تاریخ سررسید قرارداد نسبت به تسویه نقدی این قراردادها اقدام کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: این قراردادها منضم به اختیار فروش تبعی و اختیار خرید تبعی به ترتیب با قیمت۱۱۸ درصد و ۱۱۹ درصد قیمت پایه عرضه اولیه در سررسید هستند و همچنین بازارگردان این قرارداد در سقف تعهد روزانه خود ملزم به بازخرید قراردادهای مذکور با نرخ قیمت پایه عرضه اولیه به علاوه سود معادل ۱۷٫۵ درصد سالانه است.

مدیرعامل بورس انرژی ایران در پایان ضمن اشاره به جذابیت این اوراق برای شرکت‌های تولید نیروی برق بیان کرد: علاوه بر اوراق منتشره مذکور به زودی شاهد تامین مالی چندین نیروگاه به منظور پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای خود از طریق این ابزار تامین مالی در بورس انرژی ایران خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=3454
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)