پنج‌شنبه 30 نوامبر 2017 - 20:09

ضرورت پشتوانه دانشگاهی برای صنعت فروش ساختمان

درویش‌زاده از خلق ارزش‌های جدید، بازانگاری در رویکردها، برنامه‌ریزی تعاملی و ایجاد مجموعه‌های جدید شهری به‌عنوان راهکارهای خروج از وضعیت فعلی نام برد.

گردهمایی “مدیریت صنعت ساختمان در تحولات اقتصادی پیش رو” ۹ آذرماه با حضور متخصصان و کارشناسان این حوزه در “سالن اجتماعات دکتر رضا نیازمند” واقع در ساختمان آموزش سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، فریدون درویش زاده، معاون اسبق وزارت مسکن و شهرسازی در این سمینار درباره اهمیت علم مدیریت در صنعت ساختمان به ایراد سخنرانی پرداخت.

بنا به این گزارش وی با ارائه آماری از شاخص های تحلیل ساختمان و مسکن، نقش این حوزه را در اقتصاد کلان کشور مورد تاکید قرار داد و لزوم دارا بودن دیدگاه رهبری به جای نگاه مدیریتی را یادآور شد.

درویش‌زاده با تشریح وضعیت رقابتی و رکود بازار مسکن و ساختمان، از “خلق ارزش‌های جدید”، “بازانگاری در رویکردها”، ” رهبری”، “برنامه ریزی تعاملی” و ایجاد مجموعه های جدید شهری” به عنوان راهکارهایی برای خروج از وضعیت مذکور نام برد.

دیگر مدعو این گردهمایی، “محمدرضا رفیعی” مدیرعامل شرکت “توسعه عمران و مسکن اوان پویا” درباره “فرایندها و ساختارهای مهندسی فروش هوشمند” به سخنرانی پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: مهندسی فروش وظیفه دارد یک پروژه را با “بازارشناسی و بازارسنجی آغاز کند و با بازاریابی و بهره برداری به سرانجام برساند. مسلماً بدون مطالعه اولیه ، فروش خوبی نخواهیم داشت و در بهره برداری هم با مشکلات جدی روبه رو می شویم.

رفیعی افزود: این که “فروش” را در خدمت سایر بخش های پروژه بدانیم باوری نادرست است و صحیح آن است که همه را برای فروش و فروش را برای پروژه باور کنیم.

وی درباره اهمیت تاسیس بانک تخصصی ساختمان اظهار داشت: شرکت های مجری ساخت و ساز باید در کنار هم یک بانک تخصصی ساختمان تاسیس کنند و لازم است یک شبکه فروش قوی با دانش تخصصی بالا تشکیل دهند و همچنین باید دارای یک پشتوانه دانشگاهی باشند.

رفیعی افزود: زمانی با دانشگاه صنعتی شریف صحبت کردیم و از سوئد هم تیمی آمدند که سرفصل های دوره “مشاور املاک و مستغلات” تا مقطع دکترا را تدوین کنند تا در کشور اجرا شود که نشد؛ اکنون امیدوارم در سازمان مدیریت صنعتی این کار انجام شود و این صنعت، پشتوانه ای آکادمیک پیدا کند.

وی در پایان برخی از مدل ها و استراتژی های مهندسی فروش را تشریح کرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=3458
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)