- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

کوک نخست کمپین حمایت از پوشاک ایرانی زده شد

نشست «کمپین حمایت از تولید پوشاک ایرانی» با حضور ابوالقاسم شیرازی، رییس اتحادیه پوشاک، محمدمهدی زاهدی، رییس کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و شهباز حسن‌پور، رییس کمیسیون اصناف مجلس در مجتمع فرهنگی‌ورزشی ونک برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، مجید طلیمی، رییس این کمپین که با شعار «خرید پوشاک ایرانی؛ تحقق اقتصاد مقاومتی» آغازبه‌کار کرده است، گفت: با ایجاد این کمپین تلاش می‌شود تا موانع پیش روی تولیدات ایرانی در کشور مرتفع شود.

وی افزود: این کمپین می‌کوشد با همکاری هنرمندان و چهره‌های ماندگار فرهنگی کشور حمایت‌های معنوی لازم را از تولید پوشاک ایرانی به عمل آورد.

طلیمی ادامه داد: مردم و مصرف‌کنندگان نیز با خرید کالا و پوشاک ایرانی به تحقق اهداف این کمپین کمک می‌کنند.

وی از ساخت نمایش و فیلمی با موضوع حمایت از تولید پوشاک ایرانی خبر داد و گفت: هنرمندان در بخش تآتر و سینما در این راه ما را یاری می‌کنند.

ابولقاسم شیرازی، رییس اتحادیه پوشاک نیز در این نشست گفت: هدف از برگزاری «کمپین حمایت از تولید پوشاک ایرانی»، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به سبک پوشش ایرانی است. در راستای همین هدف می‌خواهیم عملکرد تولیدکنندگان داخلی را که درصدد تولید پوشاک باکیفیت و در شان مردم ایران هستند، آسیب‌شناسی کنیم و بر این اساس وظیفه داریم موانعی را که بر سر راه تولیدات است، شناسایی کنیم.

وی افزود: با حمایت هنرمندان، دانشگاهیان و فرهنگیان و تأثیرگذاران از این کمپین، پوشش ایرانی به‌جای پوشش خارجی مورد قبول افراد جامعه قرار خواهد خواهد گرفت.

شیرازی خاطرنشان کرد: ما در زمینه‌های مختلف از تولید تا عرضه پوشاک با دانشگاه‌های مختلف تفاهم‌نامه‌های دانش‌بنیان منعقد کردیم. همچنین کمیسیون آموزشی مجلس از اهداف اتحادیه پوشاک ایران حمایت می‌کند.

وی اعلام کرد: اتحادیه پوشاک آمادگی دارد ذوق مصرف‌کننده ایرانی را به سمت پوشاک ایرانی هدایت کند و هنرمندان هم باید در این راستا ما را یاری کنند.

در این نشست، تنی چند از هنرمندان و چهره‌های مطرح سینما، تلویزیون و تآتر کشور برای حمایت از این رویداد حضور به هم رساندند.