مدیرعامل بیمه آرمان با بیان اینکه صنعت بیمه نیازمند فکر و ایدههای نو است، اظهار داشت: باید با نوآوری و محصولات جدید و ترکیب پرتفوی مناسب نیازهای مردم را تامین کند.
به گزارش نگاه اقتصادی، علیرضا بیانیان در گردهمایی سراسری رؤسا و سرپرستان شعب بیمه آرمان که با حضور اعضای هیأتمدیره، قائممقام، معاونان و مدیران ستادی این بیمه برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گزارشی از فعالیتهای شرکت ارائه داد و بر لزوم همفکری و همافزایی برای بهبود عملکرد و پیشبرد اهداف شرکت تأکید کرد.
وی با اشاره به حوادث ناگوار وقوع زلزله در کشور، این وضعیت را برای مردم طاقتفرسا و زیانبار توصیف کرده و ابراز امیدواری کرد که مردم با تحت پوشش قرار دادن اموال و داراییهای خود، دغدغهای برای جبران خسارت اینگونه حوادث نداشته باشند و بخشی از خسارت آنها از این طریق جبران شود.
بیانیان در ادامه، برنامههای جاری و آتی بیمه آرمان را مورد توجه قرار داد و گفت: طی یک سال گذشته اقدامات مفیدی انجام گرفته است و اطمینان داریم با سازماندهی خوبی که با همفکری و همافزایی کلیه کارکنان در سطح شرکت انجام شده است، اینگونه اقدامات تداوم خواهد داشت.
مدیرعامل بیمه آرمان لازمه صدور یک بیمهنامه خوب را ارزیابی دقیق ریسک و ارائه نرخ فنی مناسب برای آن دانست و از مدیران و مسئولان شعب خواست به هر قیمتی به دنبال افزایش پرتفوی نباشند و قبل از صدور هر بیمهنامهای، این موارد را بهطور جد مورد توجه قرار دهند.
بیانیان نمایندگان و شبکه فروش را بازوان اجرایی شرکت عنوان کرد و گفت: مدیران و مسئولان شعب باید قاطبه نمایندگان را در فعالیت و پیشبرد شرکت مورد حمایت، همراهی و همیاری قرار دهند و خواستههای آنان را برآورده سازند.
وی همچنین احترام به بیمهگذار را از اهم واجبات قلمداد کرده و تأکید کرد: مسئولان شعب و شبکه فروش باید پیشگامان خدمترسانی به بیمهگذاران باشند و این امر باید در رأس همه مسائل قرار گیرد.
بیانیان در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای بیوقفه کلیه کارکنان، از آنان خواست در هر جایگاهی که هستند با عشق ورزیدن به همدیگر مأموریت و وظایف خود را به نحو احسن انجام داده و با بهبود عملکرد، جایگاه شرکت را ارتقا دهند.
علیرضا امیرحسنخانی، معاون توسعه و پشتیبانی بیمه آرمان نیز در این مراسم بر لزوم خدمترسانی و جلب رضایت مردم و بیمهگذاران تأکید کرد و گفت: فرایند کار شعب باید حول محور خدمت به مردم باشد و خدماترسانی به اقشار مختلف را سرلوحه کار خود قرار دهند و به این امور اهتمام ویژه داشته باشند.
وی با بیان این موضوع که بیمه آرمان دارای سهامداران خُرد و کلان است گفت: ما امین سهامداران بهویژه سهامداران خُرد هستیم و باید در کار خود امانتداری کنیم و از منابع و داراییهای آنها که منشأ حقالناس دارد و در نزد ما به امانت گذاشته شده است، بهخوبی حفاظت کرده و بهصورت بهینه آنها را مصرف کنیم.
معاون توسعه و پشتیبانی بیمه آرمان همچنین از مسئولان شعب خواست از تمام توان و ظرفیت خود برای ایجاد تعامل و ارتباط با مسئولان سازمانها و نهادها در استانها به منظور توسعه همکاری های دوجانبه و ارائه خدمات و پوششهای بیمهای استفاده کنند و با روشهای منطقی و بهرهگیری از پتانسیلها و فضاهای بالقوۀ موجود در استانها، نسبت به جذب پرتفوی و افزایش سهم خود از بازار اقدام کنند.
در ادامه این گردهمایی، هادی رییسالذاکرین، معاون فروش و توسعه بازار نیز گزارش مقایسهای از عملکرد هر یک از شعب در قالب پاورپوینت بر اساس هزینه و درآمد، میزان رشد، ترکیب پرتفوی، خسارت پرداختی، بدهی معوق و میزان تحقق برنامههای تکلیفی با هدف شناسایی و بهبود عملکرد شعبی که ضعیف هستند، ارائه کرد.
وی عملکرد بسیاری از شعب را بسیارخوب و قابل قبول توصیف کرده و ابراز امیدواری کرد که شعب ضعیف نیز عملکرد خود را بهبود و جایگاه شرکت را ارتقا بخشند.
رییسالذاکرین همچنین از تدوین آییننامه حدود اختیارات شعب خبر داد و گفت: این آییننامه نقطه عطفی برای بیمه آرمان است و بهزودی با ابلاغ و اجرای آن شاهد تحرکات خوبی در سطح شعب خواهیم بود و شعب نیز بر اساس آن درجهبندی خواهند شد.
وی در فرازی دیگر، از مسئولان شعب خواست برای دستیابی به موفقیت، بازار منطقه خود را بهخوبی شناسایی کرده و با نگاه تحلیل گرانه و بر اساس برنامه تکلیفی، بطور پیوسته برای افزایش سهم خود از بازار تلاش کنند و درآمدهای خود را افزایش دهند.
در ادامه این جلسه، تعدادی از رؤسای شعب نیز به نمایندگی از سایر شعب به بیان مسایل، مشکلات و خواستههای خود پرداختند و برای پیشبرد امور و بهبود عملکرد، رسیدگی به امور شعب را خواستار شدند.