سه‌شنبه 19 دسامبر 2017 - 17:53

افتتاح کتابخانه دانشگاه علامه طباطبایی با تجهیز بنیاد قلم‌چی

این ساختمان در ۴ طبقه و با زیربنای ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع، یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های کشور محسوب می‌شود.

کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی که توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) تجهیز شده است، امروز به طور رسمی افتتاح و بهره برداری شد.

کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی که توسط بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی (وقف عام) تجهیز شده است، روز سه شنبه ۲۸ آذر با حضور وزیر علوم، رئیس و مسئولان دانشگاه، خیرین مدرسه ساز، واقف و مسئولان بنیاد قلم‌چی به طور رسمی افتتاح و بهره برداری شد.

ساختمان کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبایی در ۴ طبقه و با زیربنای ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع، یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های کشور محسوب می‌شود؛ این سازه در راستای اجرای طرح مدیریت سبز طراحی شده و روی سقف ساختمان‌های آن، “چمن طبیعی” تعبیه شده است و هشت سالن این ساختمان به گونه‌ای طراحی شده که از نور طبیعی بهره‌مند است.

این کتابخانه به ۷۰۰ قفسه کتاب با ظرفیت حدود ۸ هزار جلد کتاب های تخصصی و ۲۵ هزار جلد کتب عمومی و ۴۸۰ میز قرائت خانه دو نفره و ۹۶۰ عدد صندلی تجهیز شده است و طی آن ۱۰۰۰ دانشجو همزمان می توانند از سالن مطالعه این کتابخانه استفاده کنند.

تجهیز کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال توسط بنیاد قلم چی انجام شده است.

منصور غلامی؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین بهره برداری از کتابخانه دانشگاه علامه طباطبائی گفت: از اینکه خیرین توانسته‌اند این مجموعه ارزشمند و تاثیرگذار را در دانشگاه ایجاد کنند، تشکر می کنم و امیدوارم در آینده در محیط‌ های دانشگاهی شاهد افتتاح چنین کارهای فاخری باشیم.

وی بر نقش‌آفرینی بیشتر خیرین در حوزه آموزش عالی تاکید کرد و افزود: جوانانی که در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند، آینده‌سازان و مدیران جامعه هستند و هر کار خیر و کمکی که باعث افزایش تسهیلات و امکانات در دانشگاه ها باشد، برای آینده کشور موثر و ماندگار است.

حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی با قدردانی از بنیاد قلم چی به منظور تجهیز کتابخانه این دانشگاه گفت: این پروژه همچون دیگر پروژه های عمرانی دانشگاه، با کمک خیرین و استفاده از سرمایه‌های دانشگاه به بهره برداری رسیده است.

وی درخصوص ساختمان کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه خاطرنشان کرد: این کتابخانه قابلیت افزودن یک میلیون جلد کتاب به منابع را داراست و همچنین کتابخانه دیجیتال نیز در آن طراحی شده است؛ هم اکنون علاوه بر پایان‌نامه‌ها و منابع داخلی کتابخانه دانشگاه و دانشکده‌ها، ۳۰۰ هزار منبع خارجی نیز در آن قابل دسترسی است و با تجهیز آن توسط بنیاد قلم چی به طور همزمان حدود هزار دانشجو از امکان مطالعه و خدمات پژوهشی آن بهره مند می شوند.

کاظم قلم‌چی، واقف و متولی بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) در این مراسم با اشاره به فعالیت های بنیاد قلم چی در سال های پس از وقف گفت: از جمله خدمات بنیاد قلم چی، ساخت مدارس، ساخت کتابخانه ها و بورسیه دانش آموزان و دانشجویان است.

وی افزود: با توجه به طرح اثرگذاری سیاست ها، ساخت کتابخانه ها می تواند تأثیری به مراتب بیشتر از سایر اماکن داشته باشد و جزو اولویت ها از نظر جامعه است؛ به همین دلیل اولویت بنیاد قلم چی نیز ساخت و تجهیز کتابخانه ها به ویژه کتابخانه های دانشگاهی است.

دانشگاه علامه طباطبایی تنها دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی در ایران است که با دارا بودن نزدیک به ۱۸ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیأت علمی تمام وقت و در ۱۰ دانشکده، در حال فعالیت است؛ این دانشگاه براساس نتایج بررسی “نظام جامع نظارت، ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور” در سال ۹۵ به عنوان دانشگاه تخصصی سطح یک کشور برگزیده و در جمع ۱۳ دانشگاه این سطح قرار گرفته است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=3728
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)