یکشنبه 24 دسامبر 2017 - 18:07

افزایش سهم ایران در تجارت نفتی

طرح توسعه تاسیسات زیربنایی بندر که هدفش افزایش سهم ایران از بانکرینگ منطقه خلیج فارس است تا پایان امسال ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی خواهد داشت.

طرح توسعه احداث تاسیسات زیر بنایی بندر نفتی خلیج فارس طبق برنامه با ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی همراه است با اتمام این پرو‍ژه سهم ایران در تجارت نفتی دنیا افزایش قابل توجهی خواهد یافت .

به گزارش نگاه اقتصادی، الله‌مراد عفیفی‌پور، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان این مطلب گفت: طرح توسعه احداث تاسیسات زیر بنایی بندر که باهدف افزایش سهم ایران از صنعت بانکرینگ در منطقه خلیج فارس است تا پایان سال جاری بیش از ۶۰درصدپیشرفت فیزیکی خواهد داشت .

طرح احداث تاسیسات زیر بنایی بندر خلیج فارس با مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال از نیمه نخست سال جاری آغاز شده است .عملیات اجرایی این پروژه دریایی به مساحت ۵۰هکتار در حال انجام است.

وی افزود: این پروژه عمرانی در راستای آماده سازی زیر ساختهای لازم و احداث تاسیسات عمرانی به منظور پشتیبانی از صادرات، ترانزیت و سوآپ فرآورده های نفتی توسط شرکت های بخش خصوصی، در بخشی از محدوده ۳۳۰ هکتاری بندر خلیج فارس اجرایی می شود.

به گفته عفیفی پور، در مرحله دوم پروژه احداث تأسیسات زیربنایی بندر خلیج فارس که قرار است در مدت ۱۸ ماه عملیاتی شود، خیابانها و عبورگاه های بندری، پیاده رو، فضای سبز و سیستم روشنایی معابر، شبکه آب شرب، جمع آوری آب‌های سطحی و جمع آوری فاضلاب بندر ایجاد می شود.

بنابراعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، این مقام مسئول با بیان اینکه بندر خلیج فارس دارای ۱۲ پست اسکله به طول ۱۲۰۰ متر و ۳۳۰ هکتار وسعت محوطه های در حال بهره برداری و زمین های پشتیبانی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ شرکت بخش خصوصی در این بندر فعالیت دارند که با اجرای برنامه های توسعه ای، تعداد این شرکت ها افزایش خواهد یافت.

عفیفی‌پور اضافه کرد: در طرح جامع توسعه بندر خلیج فارس، ۱۳۰ هکتار پسکرانه جدید پس از احداث تاسیسات زیربنایی به این بندر افزوده شده و زمینه اشتغال ۲۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=3849
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)