شنبه 6 ژانویه 2018 - 10:54

فین‌تک‌ها و بانک‌ها؛ از رقابت تا همکاری

رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با اشاره به رقابت فین‌تک‌ها با بانک‌ها، گفت: بانک‌ها باید برنامه‌ریزی مناسبی برای همکاری با فین‌تک‌ها انجام دهند.

رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با تاکید بر اشتغالزایی از طریق خدمات در حوزه فین‌تک گفت: حضور بانک‌ها در این حوزه ضروری است.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمدرضا حسین‌زاده درباره تاثیر ورود کسب و کارهای جدید در صنعت بانکی، اظهار داشت: جامعه کنونی عوض شده و با ٢٠ سال قبل قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به حضور جوانان تحصیل‌کرده در فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها، گفت: هم اکنون بخش خدمات در جامعه جان تازه‌ای گرفته است.

مدیرعامل بانک ملی بر ضرورت اختصاص بخشی از منابع بانک ها به حوزه خدمات تاکید کرد و ادامه داد: اکنون بیشتر اشتغال‌زایی در بخش خدمات صورت می‌گیرد؛ به همین دلیل حضور بانک‌ها در این مسیر ضروری است.

حسین‌زاده درباره همکاری بانک‌ها با فین‌تک‌ها در ارائه خدمات جدید بانکی گفت: بانک‌ها هم‌اکنون گام‌های مثبتی برای همکاری با فین‌تک‌ها برداشته‌اند.

وی بابیان این‌که فین‌تک‌ها، امروز در حال رقابت با بانک‌ها هستند، اظهار داشت: بانک‌ها باید برنامه‌ریزی مناسبی برای همکاری با فین‌تک‌ها انجام دهند که البته تاکنون نیز در این خصوص اقدامات مطلوبی نیز صورت گرفته است.

رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اظهارداشت: فعالیت فین‌تک‌ها منجر به ایجاد کسب‌وکارهای جدید و تخصصی می‌شود و بانک‌ها نیز در این زمینه همکاری مطلوبی با آن‌ها داشته باشند.

حسین زاده خاطر نشان کرد:فین‌تک‌ها ابزارهای نوآورانه هستند که با ساده‌سازی خدمات و محصولات می‌توانند در آینده‌ای نزدیک صنعت پرداخت را در کشور متحول کنند.

یادآور می‌شود، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع” نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی” دوم و سوم بهمن ماه سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=3969
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)