جمعه 16 ژوئن 2017 - 8:03

محصولات ایران در فروشگاه‌های فرانسوی عرضه خواهد شد

فروشگاه اوشان درخصوص واردات محصولات کشاورزی از ایران درحال مذاکره است.

جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با فروشگاههای بزرگ زنجیره ای روسیه و خارجی فعال در این کشور به ویژه اوشان شرکت فرانسوی در حال برنامه ریزی است.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از ایرنا، یکی از فروشگاه‌های بزرگ هدف همکاری ایران در روسیه، اوشان است که صدها فروشگاه در مسکو و شهرهای دیگر دارد.

پایگاه اینترنتی «روس آنلاین» در این باره نوشت: فروشگاه اوشان درخصوص واردات محصولات کشاورزی از ایران درحال مذاکره است.

در این گزارش به نقل از ماریا کورنوسووا مدیر روابط عمومی فروشگاه های زنجیره ای اوشان در روسیه آمده که مذاکره برای واردات مستقیم محصولات ایرانی با تولید کنندگان ادامه دارد.

هم اکنون برخی محصولات باغی و صیفی‌جات از جمله خیار، هندوانه، کاهو، کلم و انواع فلفل دلمه سبز و رنگی، بادمجان و گوجه فرنگی از ایران در شعبه های اصلی اوشان در مسکو عرضه می شود، ولی این شرکت خواستار واردات بیشتر و افزایش انواع تولیدات باغی و کشاورزی است.

شرکت فرانسوی اوشان پایه گذاری شده در سال ۱۹۶۱ در زمینه مدیریت شبکه‌ای از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت، هایپرمارکت، سوپرسنترها، سوپراستورها و فروشگاه‌های وسایل الکترونیکی با بیش از سه هزار شعبه در آسیا، اروپا و خاورمیانه فعالیت می کند.

همچنین ولادیمیر روسانف رئیس روابط عمومی فروشگاههای زنجیره ای دیکسی (از فروشگاه های بزرگ روسیه) نیز به خبرگزاری روسی رامبلر گفت که با توجه به سابقه همکاری چند ساله با ایران، تلاش ها برای افزایش عرضه محصولات ایرانی در در مسکو و دیگر شهرها جریان دارد.

روسانف افزود: سبزیجات و میوه جات وارداتی از ایران با موفقیت تمام جایگزین بسیاری از محصولات ترکیه ای شده و محصولات ایرانی بویژه در ماههای زمستان و آغاز فصل بهار مورد نیاز است.

دیکسی با برخورداری از فعالیت ۳۰۰۰ فروشگاه در سراسر روسیه و در مسکو جایگاه اول فروشگاههای زنجیره ای در این کشور را دارد.

فروشگاه زنجیره ای ایکس فایو روسیه نیز با ۱۰۰۰ شعبه اصلی و ۴۵۰۰ واحد فرعی به تازگی برای عرضه سبزیجات و میوه ایران در مجموعه زیر پوشش خود اعلام آمادگی کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز پیشتر گفته بود که ایران با فروشگاههای بزرگ زنجیره ای روسیه برای تحویل درازمدت میوه و صیفی جات مذاکره می کند و صادرات گسترده این محصولات را در دستور کار دارد.

محمدرضا نعمت‌زاده در مصاحبه با خبرگزاری رامبلر روسیه گفت: ایران از محصولات کشاورزی به ویژه میوه و انواع صیفی جات بسیار غنی است.محصولات کشاورزی ایران به روسیه صادر می شود، اما حجم آن زیاد نیست.

وی افزود: امیدواریم موافقت نامه درازمدتی را با طرف های روسی برای تحویل این محصولات در حجم مورد نیاز امضا کنیم.

نعمت زاده یاداوری کرد: در ایران برخی میوه ها از جمله پرتغال، سیب و زردالو در تمام فصل های سال تولید و برداشت می شود.

ایران از اوایل سال ۱۳۹۵ به دنبال توقف صادرات محصولات کشاورزی ترکیه به روسیه بر اثر تیرگی روابط، صادرات میوه به بازارهای روسیه را شروع کرد.

روسیه به علت سردسیری بسیاری از مناطق، بخش اصلی نیازهای سبزیجات و میوه جمعیت حدود ۱۴۷ میلیون نفری خود را از خارج و حتی کشورهای دور دست تامین می کند که سبب افزایش قیمت می شود، اما با توجه به نزدیکی با ایران و مسیرهای کوتاه ترکیبی آبی زمینی از خزر و همچنین هوایی، اقلام صادراتی ایرانی بهای کمتری دارد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=400
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)