شنبه 17 ژوئن 2017 - 2:50

تخصیص خطوط اعتباری برای تعیین تکلیف سپرده‌های مردم

بانک مرکزی برای ساماندهی برخی از این موسسه ها از خطوط اعتباری خود استفاده کرده است.

تخصیص خطوط اعتباری برای تعیین تکلیف سپرده‌های مردم

رییس‌کل بانک مرکزی با انتقاد از کسانی که در موضوع ساماندهی موسسه‌های غیرمجاز سیاسی برخورد می‌کنند، تاکید کرد: بانک مرکزی برای صیانت از سپرده‌های مردم، به تناسب دارایی‌های شناخته‌شده این موسسه‌ها، خطوط اعتباری به سپرده‌گذاران اختصاص می‌دهد.

به گزارش نگاه اقتصادی، ولی‌الله سیف ضمن تشریح ریشه های شکل گیری و رشد موسسه های غیرمجاز و مهمترین اقدام های دولت یازدهم در برخورد با آنها خاطرنشان کرد، موسسه های غیرمجاز از دولت های پیش به دولت یازدهم به ارث رسیده است اما برخی موضوع را سیاسی کرده اند و اظهارنظرهایی می کنند که موانعی را بر سر راه ساماندهی به وجود می آورد.

وی در گفت‌وگو با ایرنا توضیح داد: بانک مرکزی برای ساماندهی برخی از این موسسه ها از خطوط اعتباری خود استفاده کرده است که می توان به انحلال موسسه ثامن الحجج اشاره کرد؛ برای حل این مشکل ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان (۲۲ هزار میلیارد ریال) از منابع بانک مرکزی پرداخت کردیم و حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر را تعهد کردیم که پرداخت کنیم.

به گفته سیف، در موضوع تعاونی منحله فرشتگان نیز تاکنون متناسب با دارایی های شناسایی شده این تعاونی، مبالغی را برای سپرده گذاران به صورت خط اعتباری در نظر گرفتیم. اختصاص این خطوط اعتباری با هدف تسریع در پرداخت سپرده سپرده گذاران انجام شده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=407
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)