شنبه 17 ژوئن 2017 - 5:21

جهش ۷۰ درصدی صادرات کالا به قطر

مدیرکل گمرک بندرلنگه گفت: مجوز صادرات کالا در مدت کمتر از یک ساعت در گمرک بندر لنگه صادر می‌شود.

جهش ۷۰ درصدی صادرات کالا به قطر

مدیرکل گمرک بندرلنگه گفت: مجوز صادرات کالا به قطر در این گمرک با هدف تشویق صادرکنندگان در کمتر از یک ساعت صادر می‌شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، صفر شیبانی با اشاره به صدور مجوز صادرات کالا زیر یک ساعت در گمرک بندر لنگه بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود صادرات کالا از بندر لنگه به قطر در روزهای آینده ۷۰ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به ظرفیت و فرصت به وجود آمده برای صادرات کالا از بندرلنگه به کشور قطر اظهارداشت: در روزهای اخیر ۲۰۰ تن کالا در قالب ۱۰ کانتینر به ارزش ریالی یک میلیارد و ۳۶ میلیون و ۴۸۹ هزار ریال از بندر لنگه به کشور قطر صادر شده است.

شیبانی در ادامه با اشاره به پیشینه صادرات کالا از بندر لنگه به کشور قطر بیان داشت: در گذشته از طریق این بندر صادرات شن و ماسه و دام به کشور قطر انجام می‌شد که اکنون با توجه به فرصت به وجود آمده و شرایط منطقه صادرات کالا به‌ ویژه مواد غذایی، میوه و تره‌بار با تسهیلات ویژه در حال انجام است.

مدیرکل گمرک بندرلنگه در ادامه به اشتیاق بخش خصوصی برای صادرات به کشور قطر اشاره کرد و افزود: با توجه به رقابتی بودن بازار هدف تاکید ما بر توجه صادرکنندگان به بسته‌بندی و کیفیت کالاهای صادراتی است.

شیبانی ادامه داد: امکانات و خدمات گمرک و بندری را در راستای کمک به صادرکنندگان بسیج کرده ایم و پیش‌بینی می‌شود با این روند در روزهای آینده صادرات کالا به کشور قطر از بندر لنگه ۷۰درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در زمینه تسهیل صادرات نقش قابل توجهی داشته است افزود: خوشبختانه این روند سبب رضایت‌مندی مراجعین در این بخش بوده است.

مدیرکل گمرک بندرلنگه به ارائه خدمات و تسهیلات به صورت شبانه‌روزی در این بندر اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به رویکرد جدید پدید آمده در منطقه، با اعزام ارزیاب در محل، تولید محصول و کالای مد نظر صادرات، تلاش داریم تا حمایتمان را از صادرات غیرنفتی به صورت ویژه به‌ کار ببندیم.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=412
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)