جمعه 12 ژانویه 2018 - 4:19

تلاش‌ها و تشویش‌ها برای اطفای حریق کشتی ایرانی

راستاد با اشاره به این‌که شرایط جوی ناپایدار و وضعیت دریای چین باعث کند شدن روند عملیات شده است، گفت: تمام اقدامات به امید نجات خدمه نفتکش است.

تلاش‌ها و تشویش‌ها برای اطفای حریق و نجات خدمه کشتی ایرانی ادامه دارد. علی‌ربیعی، وزیر کار و امور اجتماعی که مسئول کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت این نفتکش و خدمه آن است، می‌گوید: کشتی آتش‌خوار ژاپنی که به کمک آمده، یکی از بزرگترین کشتی‌هایی است که می‌تواند کمک قابل توجهی در مهار آتش داشته باشد. سه کشتی ایرانی که خودمان فراخوان حضور آن‌ها برای کمک در منطقه داده بودیم نیز آمده‌اند و از چینی‌ها هم خواسته شده است که شب‌ها نیز در اطفای حریق فعال باشند.

در همین راستا، هادی حق‌شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات اطفای حریق نفتکش «سانچی» از بامداد امروز (جمعه ۲۲ دی‌ماه) خبر داده و گفته است عملیات اصلی مهار آتش امروز با حضور تیم تجسس نجات این سازمان و آتش‌خوارهای ژاپنی انجام می‌شود. به گفته وی، عملیات اصلی با حضور دومین یدک‌کش آتشخوار ژاپن به محل حادثه و همکاری چینی‌ها انجام می‌شود و تیم تجسس سازمان بنادر و دریانوری تلاش خواهد کرد امروز وارد نفتکش شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، به‌رغم ابعاد عظیم این سانحه دریایی، همچنان امید به نجات خدمه کشتی نفتکش ایرانی وجود دارد و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز تاکید می‌کند: تمام اقدامات کمیته رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه‌دیده به امید نجات پرسنل آن است.

محمد راستاد با بیان این‌که کیفیت عملیات مهار آتش توسط چینی‌ها بهبود پیدا کرده و آتش رو به کاستن است، می‌افزاید: امیدواریم با اطفا و یا کمترین حریق گروه امداد و نجات بتواند وارد کشتی شود.

وی با بیان اینکه برای اطفای حریق نفتکش سانحه دیده از طریق سازمان جهانی دریانوردی فراخوان بین‌المللی دادیم، اظهار داشت: نماینده ایران در سازمان جهانی دریانوردی با دبیرکل آیمو دیدار داشت و خواسته شد که از امکانات امداد و نجات سایر کشورهای اطراف استفاده کنیم. از ژاپن و کره جنوبی نیز تجهیزات در حال ارسال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تشخیص هویت جسد پیدا شده نیز گفت: از بین ٣٢ خدمه نفتکش تنها جسد یک فرد یافت شده اما هنوز تشخیص هویت آن انجام نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که نفتکش ایرانی ۱۱۵هزار تن مواد نفتی دارد که درجه اشتعال آن را بسیار بالا برده است، افزود: از ابتدای بروز این تصادم انفجارهای متعددی رخ داده که به حجم محموله و ضریب اشتعال بالای آن باز می‌گردد.

وی با اشاره به اعزام نیروهای امدادی از کشورمان ادامه داد: یک تیم تجسس متبحر از نیروهای کشور عازم شانگهای شده‌اند و از پنجشنبه در صحنه عملیات حضور دارند.

راستاد با اشاره به اینکه شرایط جوی ناپایدار و وضعیت دریای چین باعث کند شدن روند عملیات شده، ابراز امیدواری کرد با افزوده شدن تیم جدید ایرنی، امداد و نجات روند سریع تری به خود بگیرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=4131
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)