شنبه 13 ژانویه 2018 - 16:04
"سوءاستفاده از تریبون صداوسیما بر علیه صنعت کشور ناجوانمردانه است"

واکنش انجمن صنایع همگن قطعه‌ساز به سخنان مجری صداوسیما درباره سایپا و پراید

صبوری به نگاه اقتصادی گفت: مهندس جهرودی از بدنه صنعت است و اظهارنظرش درباره پراید با آگاهی و شناخت کامل بوده است.

عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌ساز کشور ضمن اظهار تاسف از صحبت‌های اخیر یکی از مجریان صداوسیما گفت: آقای رضا رفیع با صحبت‌های ناروا و زشت علاوه بر ضربه‌زدن به صنعت کشور، جایگاه و شان صداوسیما به عنوان رسانه ملی را زیر سؤال برده است.

به گزارش نگاه اقتصادی، سعید صبوری در گفت‌وگو با خبرنگار نگاه اقتصادی اظهار داشت: متاسفانه ایشان به‌عنوای یک طنزپرداز نسبت به صنعت کشور آگاهی و شناخت لازم را ندارد و با تخریب و توهین به صنعت، به دنبال افزایش مخاطب برای خود است.

وی افزود: در این زمان حساس که کشور نیاز به همدلی، همراهی و ایجاد اشتغال دارد چنین تخریب‌هایی خلاف منویات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی است.

صبوری خاطرنشان کرد: برای رشد صنعت و توان اقتصاد کشور در راستای اقتصاد مقاومتی باید همه کمک کنیم تا روزبه‌روز شاهد پیشرفت و ارتقای تمامی صنایع کشور باشیم. اگر همکاری، همدلی و یکپارچگی نباشد، صنایع داخلی روزبه‌روز جای خود را به محصولات و صنایع خارجی خواهد داد.

عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع همگن تاکید کرد: امیدورام مدیران رسانه ملی با حساسیت و دلسوزی بیشتری اجازه ندهند که تریبون به دست افرادی داده شود تا بدون آگاهی و شناخت اقدام به تخریب کنند چرا که درشرایط کنونی در کشور نیاز به آرامش، وحدت، تقویت صنعت و اشتعال‌زایی داریم.

وی گفت: صداوسیما باید حرمت این تریبون را بیشتر نگه دارد و به چنین افرادی که کاملا مخالف صحبت‌های مقام معظم رهبری رفتار کرده و صنعت و تولید ملی را تخریب می‌کنند، نباید تریبون رسانه ملی در اختیارشان قرار داد.

صبوری افزود: مهندس جهرودی یک مدیر با تجربه است و به‌تازگی سکان مدیریت گروه سایپا را در دست گرفته، وی از بدنه صنعت است و حدود ۲۸ سال در صنعت خودروسازی کشور تجربه کسب کرده و اگر اظهار نظری در خصوص پراید دارد، قطعا با آگاهی و شناخت کامل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پراید به خودی خود آدم‌کش نیست، در‌حال‌حاضر حدود ۶ میلیون پراید در جاده‌های کشور با کاربری‌های مختلف در‌حال‌ ترددند، طبیعی است که نسبت آمار تصادفات این محصول بالا باشد، شاید اگر همین خودرو با تعداد کمتر در جاده‌های کشور در حال تردد بود چنین آماری وجود نداشت و مورد تمسخر عده‌ای قرار نمی‌گرفت.

صبوری بیان کرد: پراید به نسبت چند سال پیش از لحاظ کیفی و ظاهری تغییرات محسوسی داشته است اما چون جاده‌ها با استانداردهای روز دنیا فاصله و مشکل فنی دارند، کار و تمرکز بیشتری بر روی فرهنگ رانندگی حمل‌ونقل نیاز است و تردد پراید به نسبت سایر خودروهای خارجی بسیار بیشتر است، لذا تعداد تصادفاتش هم به نسبت بالا است.

وی افزود: در تهران شاهد تصادفات خودروهای مطرح خارجی از جمله پورشه، ب‌ام‌و، بنز و… هستیم اما چون به تعداد کمی در کشور در حال تردد هستند این تلفات به چشم نمی‌آید. بنابراین قاعدتاً نباید با آمار و ارقام، بر اساس مدلی غیرمنطقی برخورد شود.

عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع همگن افزود: صداوسیما در شرایط کنونی برای ضربه وارد کردن به صنعت کشور تلاش می‌کند، در حالی که در کشور نیاز به ایجاد اشتغال داریم و صنعت خودرو به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای حدود ۲ میلیون نفر در تولید و قطعه‌سازی شغل ایجاد کرده است.

وی گفت: صداوسیما به‌عنوان یک رسانه ملی باید با حساسیت بالاتری تریبون را در اختیار اشخاص بگذارد و افزایش مخاطب به هر روشی پسندیده نیست.

صبوری اظهار کرد: قاعدتاً اگر جاده‌های کشور ایمن شوند، از قاچاق قطعات یدکی در کشور جلوگیری شود، در جهت افزایش فرهنگ رانندگی حرکت کنیم، قوانین راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنیم و سرعت و سبقت غیرمجاز نگیریم. به‌طور قطع به یقین آمار تلفات در سوانح رانندگی به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: خودروهای ایرانی آدم‌کش نیستند، بلکه رعایت نکردن بسیاری از اصول اولیه رانندگی است که موجب از بین رفتن افراد و ایجاد صدمه به هموطنان عزیزمان می‌شود.

برچسب ها:
لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=4141
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)