شنبه 13 ژانویه 2018 - 10:09

دولت مشوق‌هایی برای گردشگران در نظر بگیرد

یک کارشناس گردشگری و هتل‌داری گفت: دولت باید برای بالابردن انگیزه سفر برای گردشگران داخلی و خارجی سوبسید در نظر بگیرد.

کارشناس گردشگری و مدیر هتل بین‌المللی هرمز بندرعباس معتقد است؛ رونق گردشگری در کشور تنها منوط به فعالیت بخش خصوصی نیست و دولت هم باید پای کار باشد.

به گزارش نگاه اقتصادی، عبدالوهاب قاضی با اشاره به این‌که همکاری مدیران استان هرمزگان برای رونق گردشگری و توسعه صنعت هتل‌داری خوب بوده است، تاکید کرد: اگر بخواهیم شاهد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری باشیم، باید همه دستگاه‌ها مشارکت و همکاری جدی داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه برای فصل سفر و ایام نوروز چه برنامه‌هایی برای توسعه گردشگری استان دارید، گفت: در قدم اول با آژانس‌ها و سایت‌های اینترنتی قرار داد بسته‌ایم که بسته‌های سفر را با قیمت مناسب و تخفیف به گردشگران بفروشند تا از این فروش هم هتل و هم آژانس‌ها به سود برسند.

این کارشناس گردشگری و صنعت هتل‌داری ادامه داد: غیر از این برنامه‌ها برای مواقع خاص مانند تعطیلات چندروزه و مشتریانی که پیشتر از خدمات هتل هرمز استفاده کرده‌اند هم تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر می‌گیریم که از طریق پیامک به آنان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی توجه به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری را از مهم‌ترین زمینه‌های توسعه پایدار این صنعت دانست و گفت: تمام نهادها وو ارگان‌ها باید بدانند و بگویند که گردشگری محور اصلی درآمدزایی کشور است. زیرا یک روزی داستان سوخت فسیلی به پایان می‌رسد و دنیا نیز در‌حال‌حاضر به این نتیجه رسیده است و به همین دلیل برای توسعه گردشگری و درآمدزایی از آن برنامه‌ریزی جدی دارد.

این کارشناس گردشگری افزود: یک روز صنعت گردشگری باید هزینه‌های دولت را تامین کند، زیرا در‌حال‌حاضر دولت از طریق فروش نفت حقوق کارمندان خود را پرداخت می‌کند و اگر روزی نفتی نباشد، تنها راه درآمدزایی گردشگری است.

وی با اشاره به این‌که تنها بخش خصوصی نمی‌تواند پاسخگوی رونق گردشگری باشد، گفت: دولت هم باید در این راه همراه و همسو بخش خصوصی باشد و از همه مهم‌تر این‌که دولت باید نگاهی که دنیا نسبت به ایران دارد را عوض کند. هرچند گردشگران خارجی که به ایران می آیند اعتراف می‌کنند که قبل از سفر به ایران تصور دیگری از کشورمان داشتند و بعد با دیدن امنیت، برخورد مردم و هتلدارن شگفت‌زده شده‌اند و نگاهشان به ایران عوض شده است اما در نهایت تبیلغ برای رونق گردشگری باید توسط دولت انجام شود.

قاضی توجه به گردشگر داخلی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: دولت باید برای گردشگر داخلی و خارجی سوبسید در نظر بگیرد زیرا ارائه چنین امتیازهای انگیزه سفر را برای هر دو گردشگر بالا می برد.

مدیر هتل بین‌المللی هرمز یادآور شد: نهادهایی دولتی باید بدانند که رونق اقتصادی و اشتغال تنها منوط به افزایش واحدهای تولیدی نیست؛ اگر نرخ اشغال هتل هرمز از ۲۰ به ۵۰ درصد برسد، تعداد افرادی که در همین هتل مشغول کار خواهند شد، از ۲۷۰ به ۴۲۰ نفر خواهد رسید. این یعنی بدون انجام سرمایه‌گذاری جدید، ظرفیت اشغال بالا خواهد رفت.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=4159
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)